プレアヴィヒア寺院 - Preah Vihear Temple

プレアヴィヒア寺院 



日付:12世紀初めに9世紀後半から構築
宗教:ヒンドゥー教
キング:キングヤショヴァルマン1世(AD 889から910
                                     キングSuryavarman IAD1002-1050
                                     王ジャヤヴァルマンVIAD 1080から1109年)王スーリヤヴァルマン2世(AD 1113年から1150年)

プレアヴィヒア寺院クメールはプレアビヒア州、カンボジアでは、ダンレク山地で525メートル(1722フィート)の崖の上に位置するクメール帝国の統治の間に構築されたヒンズー教の寺院です。 1962年には、所有権の上にタイとカンボジアの間で長い論争以下、ハーグの国際司法裁判所(ICJ)は、カンボジアに寺を授与されました。

平野全体に多くのキロメートルのためのビューを与える、プラサートプレアビヒアは6何世紀もの長いクメール帝国の間に構築されたすべての寺院の中で最も壮大な設定があります。帝国の精神生活の重要な建物として、それはサポートされていましたし、連続した王によって修正されたので、いくつかの建築様式の要素を負いません。プレアビヒアはむしろ東に向かって配向した従来の矩形計画を持つよりも、長い南北軸に沿って構築されることにクメール寺院の中では珍しいです。寺院はカンボジアのそれが今置かれているプレアビヒア州、だけでなく、タイのSisaketの省に神殿が最も簡単にアクセスすることができ、それを通して、それを縁取るtheKhaoプラウィハン国立公園にその名を与えます。 200877日には、プレアビヒアは、ユネスコの世界遺産に登録されました。寺院はアンコールワットから140キロとプノンペンから320キロです。

サイトの最初の神殿の建設は、初期の9世紀に始まりました。両方その後、次の世紀にもわたってそれは山の神SikharesvaraBhadresvaraとして彼の症状にヒンドゥー教の神シヴァ神に捧げられました。帝国の首都は、その名前の町にあった初期の10世紀におけるコケー期間、から寺、しかし、日付の最も早い存続部品。今日は、後半10世紀のバンテアイスレイスタイルの要素を見ることができますが、寺院のほとんどはクメール王の治世中に建設されたSuryavarman I1002-1050)とスーリヤヴァルマン2世(1113-1150)。寺院で見つかった碑文は、宗教的な祭りを祝って、彼の精神的な顧問、高齢者バラモンDivakarapanditaに白いパラソル、黄金の鉢やゾウ、などの贈り物を、作り、神聖な儀式を勉強スーリヤヴァルマン2世の詳細な説明を提供します。バラモン彼自身はそれに「Nataraja」として知られて踊るシヴァ神の黄金の像を寄贈、碑文によると、寺に興味を取りました。地域のヒンドゥー教の下落をきっかけに、サイトは仏教徒によって使用するように変換されました。

SiteThe寺院の複合体は、それが今、国境によって遮断され、そこから北に平野に面した南北軸に沿って800メートル(2600フィート)を実行します。それは本質的に複雑なの北端上記複合体(120メートル/ 390フィートの南端に崖の上に座って土手と聖域に向かって坂を上がっステップ、からなる、カンボジア上記の525メートル/ 1722フィート)平野と海抜625メートル/ 2051フィートこの構造は、アンコールで発見山寺とは非常に異なっているが、それはマウントメルー、神々の家の様式化された表現と同じ目的を果たします。

聖域へのアプローチは、(これらは従来から外側に聖域から番号が付けられているので、gopura 5は、訪問者が到達する最初のものである)5 gopurasによって中断されています。中庭の前にgopurasのそれぞれは、ステップのセットが到達し、そのためその影響を増大させる高さの変化をマークされています。彼らは、ゲートウェイを通過するまでgopurasもそれは不可能任意の一点から、全体として複合体を参照すること、寺の次の部分の訪問者の視界を遮ります。

第五gopuraは、コケースタイルで、瓦屋根が今消えてしまったが、それは一度、飾られたときの赤いペンキの跡を保持しています。第四gopuraKhleang /バプーオン期間から、それ以降であり、その南の外側ペディメント、「プレアビヒアの傑作の一つ」(フリーマン、P 162。)であります。ミルクの海のかき回すの描写。第三は、最大で、かつ、二つのホールに隣接しています。聖域は、2つのライブラリであるの外では、二つの連続中庭を介して到達されます。

寺はもともと山のパワーを意味Sreisikharesvara、として知られています。寺院は崇拝のシヴァに4人の王によって12世紀初めまで、9世紀後半から300年かけて建設されました:

キングヤショヴァルマン1世(AD 889から910

王はプレアヴィヒア寺院の中央塔を建てました。キングYasovarman私はYasodharapura都市を構築し、山頂にこの寺を構築することが好ましいです。

キングSuryavarman IAD1002-1050

この王は中央塔、城壁と3の入り口の横に長いホールを建てました。神殿の碑文によると、王は保護し、クメール帝国とその人々の世話をするために神Sreisikharevaraと一緒に滞在する(現在のラオスでの)ワットプーに泊まる神Patresvaraを招待する式典を準備しました。

王ジャヤヴァルマンVIAD 1080年から1109年)

王は2つのライブラリを構築し、神殿の一部を修理しました。

王スーリヤヴァルマン2世(AD 1113から1150

王は7頭の-nagas、歩道に沿ってライオンを立っての彫像、およびいくつかのより多くのナーガstaricases付きのテラスを構築しました。彼はまた、神殿のための就任式を作成し、すべての王のための礼拝の場所としてそれをみなします。

ユネスコの世界遺産としてプレアヴィヒア寺院

200878日には、世界遺産委員会は、タイからのいくつかの抗議にもかかわらず、世界遺産のリストに、26他のサイトと一緒に、プラサートプレアビヒアを追加することにしました。
遺産リストの処理が始まると、カンボジアはユネスコ世界遺産の碑文を申請する意向を発表しました。タイは、それが2007年の会議での共同の努力とUNESCO据え置か議論すべきであると抗議しました。
このカンボジアとタイの両方に続いて、プレアヴィヒア寺院は「顕著な普遍的価値」を持っていたし、できるだけ早く世界遺産リストに刻まれるべきで完全に一致しました。 2国は、カンボジアは、タイの積極的な支援を受けて2008年に世界遺産委員会の第32回セッションで世界遺産リストに正式な碑文のためのサイトを提案するべきであることに合意しました。これは寺院とその直接の環境を残して、提案された碑文のための地域の地図の再描画につながりました。
タイの政治的反対は紛争地の重複領域を「消費する」ことができプレアビヒアを含めることを主張し、この修正計画(所有権の上に新しい紛争を参照)への攻撃を開始しました。自宅で政治的圧力を受けて、タイは世界遺産としてプレアヴィヒア寺院のリストについては、その正式なサポートを撤回しました。
カンボジアは世界遺産の状態のためのアプリケーションで継続し、公式のタイの抗議にもかかわらず、200877日(カンボジアで78日)に、プレアヴィヒア寺院は、世界遺産のリストに刻まれました。
2008年の新たな国境紛争は、世界遺産を運行しているすべての人類のための保全の世界遺産の理念にもかかわらず、多くの場合、現地の文化や風景の自然の多様性と対立で国家機関の利用が必要であることを思い出させるものとなっています。上場に先立ち、カンボジアはプレアビヒア景観保護(IUCNカテゴリーV)の一部として定義されたと考えられ、「レクリエーションの機会を提供するために維持されなければならないNationallysignificant自然半自然景観。 "しかし、カテゴリーVは、一般的に時間をかけて人と自然の相互作用が重要な審美的、文化的および/または生態学的価値、そしてしばしば高い生物とで明確な文字の面積を生産している適切な海岸と海と「土地、と定義され、多様性。この伝統的な相互作用の整合性を守るには、このような地域の保護、保守と進化に不可欠です。」
民主主義の包囲とスワンナプーム空港の占領のための人民連合の間に、将来タイの外務大臣Kasit Piromyaは伝えシャム王ナレスアン王に同じことをやった歴史的事件をリコール "、私は私の足を洗うことフンセンの血液を使用します」と述べましたカンボジアのLovek 2008テレビのインタビューで、彼は(ベトナムの)カンボジアのフンセン首相「狂気」、「スレーブ」と呼ばれ、「NAKレン」は、(一般に「ヤクザ」として翻訳します)。

1994年に、タイでは現地の文化的伝統は、より多くの民族主義的感情を刺激プレアビヒアのようなモニュメントと一緒に考えれたSrisaketで世界遺産の提案会議を開催しました。 Dongrak山脈でのパスの使用は、報告によれば、一緒に文化社会と近代的な軍事(および不完全画定)境界線によって分割プラクティスを結びました。月 - クメール少数民族、クイまたはスワイは(ethnonymsが複数のスペルを持っている)、今カンボジアの野生動物保護区であるKulen領域を含む、Dongrakの崖の縁下の森林でゾウ狩りとキャプチャするためにパスを使用していました。カンボジアのクイはプノンペンDEKから鉱石を使用し、熟練ironsmithsました。
プレアビヒア付近の象狩りは正義手続の国際裁判所に触れましたが、世界遺産の計画は、観光から、国家収入を容易にするために、地元の文化や種の保護を見渡すことができます。一つの国際法教授は実用性の賛成で排他的な主権を脇に敷設するために呼び出すことを促した「国際平和公園学術記事は結論に同意する:「タイとカンボジアがこの場所に血液のみと苦味を持ってきたので、それはすることが望ましいことかもしれません両方からそれを維持します。国境を越えは保護のように風景 - 人類学区(IUCNカテゴリーVと古いカテゴリVII)が「マス部隊を考える。、地域社会との対等なパートナーシップに両政府間で協調的に管理されるように、戻って自然と先住民族に与えることができます2008年には、おそらくこのような国境を越え準備金は、将来の境界が円満に着手することができる非武装緩衝地帯が、カンボジアとタイの両方がまだ破壊的から救うことができる領域の追加生態学的、文化的側面の認識だけでなく、作成しますかつ急速な発展の搾取的影響はそれほど頻繁に他のASEAN諸国に苦しみました。
2008年から所有権をめぐる紛争
主要な記事:タイとカンボジアの国境紛争。
サイト以上のカンボジアとタイとの間で進行中の紛争は暴力の周期的な大発生につながっています。

軍事衝突は、2009年の2008.In月の10月に発生し、容疑者border.In 20102月全体で焼成タイの兵士によって被害を受けた寺で66の石は、カンボジア政府は、自然を描いたGoogleマップに苦情の正式な書簡を提出しました代わりに、1962年に国際司法裁判所で使用される1907年の地図に描かれた線の国境として流域。
タイ当局は紛争を交渉カンボジアにいた一方で、20112月に、タイとカンボジア軍は、両側の負傷や死亡、その結果、衝突しました。
24日以来、双方がお互いに大砲を使用している、との両方が暴力を開始するための他を非難します。 25日、カンボジアは正式に国連への手紙、手紙の主張「最近のタイの軍事行動は、1991年パリ協定、国連憲章や国際司法裁判所から1962判決に違反」で訴えていました。 26日、カンボジア政府は寺院が破損していたと主張しました。カンボジアの軍司令官は言った: "私たちのプレアビヒア寺院の翼はタイの砲撃の直接の結果として崩壊しました」。しかし、タイの源はカンボジアのソースは寺院の中から発射したと主張し、軽微な被害の話を聞きました。

両方の状態が属するASEANは、問題で仲介するために提供してきました。しかし、タイは二国間の議論は、より良い問題を解決できることを主張してきました。 25日には、民主主義のための右派人民連合は「国家の主権を守るために失敗した」ためのアピシット首相ウェチャチワの辞任を求めました。


Preah Vihear Temple




Date:                           Built from late 9th century to early 12th century
Religion:                     Hinduism
King:                            King Yasovarman I ( AD 889-910)
                                     King Suryavarman I (AD1002-1050)
                                     King Jayavarman VI (AD 1080-1109)                                     King Suryavarman II (AD 1113-1150)

Preah Vihear Temple Khmer is a Hindu temple built during the reign of Khmer Empire, that is situated atop a 525-metre (1,722 ft) cliff in the Dângrêk Mountains, in the Preah Vihear province, Cambodia. In 1962, following a lengthy dispute between Thailand and Cambodia over ownership, the International Court of Justice (ICJ) in The Hague awarded the temple to Cambodia.

Affording a view for many kilometers across a plain, Prasat Preah Vihear has the most spectacular setting of all the temples built during the six-centuries-long Khmer Empire. As a key edifice of the empire's spiritual life, it was supported and modified by successive kings and so bears elements of several architectural styles. Preah Vihear is unusual among Khmer temples in being constructed along a long north-south axis, rather than having the conventional rectangular plan with orientation toward the east. The temple gives its name to Cambodia's Preah Vihear province, in which it is now located, as well as theKhao Phra Wihan National Park which borders it in Thailand's Sisaket province and through which the temple is most easily accessible. On July 7, 2008, Preah Vihear was listed as a UNESCO World Heritage Site. The temple is 140 km from Angkor Wat and 320 km from Phnom Penh.

Construction of the first temple on the site began in the early 9th century; both then and in the following centuries it was dedicated to the Hindu god Shiva in his manifestations as the mountain gods Sikharesvara and Bhadresvara. The earliest surviving parts of the temple, however, date from the Koh Ker period in the early 10th century, when the empire's capital was at the city of that name. Today, elements of the Banteay Srei style of the late 10th century can be seen, but most of the temple was constructed during the reigns of the Khmer kings Suryavarman I (1002 -1050) and Suryavarman II (1113 -1150). An inscription found at the temple provides a detailed account of Suryavarman II studying sacred rituals, celebrating religious festivals and making gifts, including white parasols, golden bowls and elephants, to his spiritual advisor, the aged Brahmin Divakarapandita. The Brahmin himself took an interest in the temple, according to the inscription, donating to it a golden statue of a dancing Shiva known as "Nataraja". In the wake of the decline of Hinduism in the region the site was converted to use by Buddhists.

SiteThe temple complex runs 800 m (2,600 ft) along a north-south axis facing the plains to the north, from which it is now cut off by the international border. It consists essentially of a causeway and steps rising up the hill towards the sanctuary, which sits on the clifftop at the southern end of the complex (120 m/390 ft above the northern end of the complex, 525 m/1,722 ft above the Cambodian plain and 625 m/2,051 ft above sea level). Although this structure is very different from the mountain temple found at Angkor, it serves the same purpose as a stylised representation of Mount Meru, the home of the gods.

The approach to the sanctuary is punctuated by five gopuras (these are conventionally numbered from the sanctuary outwards, so gopura five is the first to be reached by visitors). Each of the gopuras before the courtyards is reached by a set of steps, and so marks a change in height which increases their impact. The gopuras also block a visitor's view of the next part of the temple until they pass through the gateway, making it impossible to see the complex as a whole from any one point.

The fifth gopura, in the Koh Ker style, retains traces of the red paint with which it was once decorated, although the tiled roof has now disappeared. The fourth gopura is later, from the Khleang/Baphuon periods, and has on its southern outer pediment,"one of the masterpieces of Preah Vihear" (Freeman, p. 162) : a depiction of the Churning of the Sea of Milk. The third is the largest, and is also flanked by two halls. The sanctuary is reached via two successive courtyards, in the outer of which are two libraries.

The temple is originally known as Sreisikharesvara, which means the Power of the Mountain. The temple was built over 300 years from late 9th century till early 12th century by four kings to worship Shiva:

·         King Yasovarman I ( AD 889-910)

The king built the central tower of Preah Vihear Temple. King Yasovarman I built Yasodharapura city and preferred to build this temple on the mountaintop.

·         King Suryavarman I (AD1002-1050)

This king built a long hall next to the central tower, the rampart and three entrances. According to the temple inscription, the king prepared a ceremony to invite the god Patresvara who stay at Wat Pu (now in Lao) to stay together with the god Sreisikharevara to protect and take care of the Khmer Empire and its people.

·         King Jayavarman VI (AD 1080-1109)

The king built two libraries and repaired some parts of the temple.

·         King Suryavarman II (AD 1113-1150)

The king built the terrace with seven-headed-nagas, statues of standing lions along the walkway, and some more naga staricases. He also prepared the inauguration ceremony for the temple and regarded it as a worship place for all kings.

Preah Vihear Temple as the World Heritage by UNESCO

On July 8, 2008, the World Heritage Committee decided to add Prasat Preah Vihear, along with 26 other sites, to the World Heritage Site list, despite several protests from Thailand.
As the process of Heritage-listing began, Cambodia announced its intention to apply for World Heritage inscription by UNESCO. Thailand protested that it should be a joint-effort and UNESCO deferred debate at its 2007 meeting.
Following this both Cambodia and Thailand were in full agreement that Preah Vihear Temple had "Outstanding Universal Value" and should be inscribed on the World Heritage List as soon as possible. The two nations agreed that Cambodia should propose the site for formal inscription on the World Heritage List at the 32nd session of the World Heritage Committee in 2008 with the active support of Thailand. This led to a redrawing of the map of the area for proposed inscription, leaving only the temple and its immediate environs.
Thailand's political opposition launched an attack on this revised plan (see New dispute over ownership), claiming the inclusion of Preah Vihear could "consume" the overlapping area of the dispute lands. In response to the political pressure at home, Thailand withdrew its formal support for the listing of Preah Vihear Temple as a World Heritage site.
Cambodia continued with the application for World Heritage status and, despite official Thai protests, on July 7, 2008 (July 8 in Cambodia), Preah Vihear Temple was inscribed on the list of World Heritage sites.
The renewed national boundary dispute of 2008 has been a reminder that despite the World Heritage ideals of conservation for all humanity, operating a World Heritage site often requires use of national authority at odds with the local cultures and natural diversity of the landscape. Prior to listing, Cambodia considered Preah Vihear part of a Protected Landscape (IUCN category V) defined as "Nationallysignificant natural and semi-natural landscapes that must be maintained to provide opportunities for recreation." However, Category V is generally defined as "Land, with coast and seas as appropriate, where the interaction of people and nature over time has produced an area of distinct character with significant aesthetic, cultural and/or ecological value, and often with high biological diversity. Safeguarding the integrity of this traditional interaction is vital to the protection, maintenance and evolution of such an area."
During the People's Alliance for Democracy's siege and occupation of Suvarnabhumi Airport, future Thai Foreign Minister Kasit Piromya reportedly said "I will use Hun Sen‘s blood to wash my feet," recalling the historic incident where King Naresuan of Siam did the same to King Lovek of Cambodia. In a 2008 television interview, he called Cambodian Prime Minister Hun Sen "crazy", a "slave" (of Vietnam), and a "nak leng" (commonly translated as "gangster").

In 1994, Thailand held a World Heritage proposal conference in Srisaket in which the local cultural traditions were considered along with monuments like Preah Vihear that stimulate more nationalistic sentiments. The use of passes in the Dongrak Mountains reportedly tied together cultural communities and practices divided by a militarized (and imperfectly demarcated) modern border line. A Mon-Khmer ethnic minority, the Kui or Suay (the ethnonyms have multiple spellings), used the passes to hunt and capture elephants in the forests below the Dongrak cliff edge, including the Kulen area which is now a Cambodian wildlife sanctuary. Kui in Cambodia were skilled ironsmiths using ore from Phnom Dek.
While elephant hunting in the vicinity of Preah Vihear was touched upon in the International Court of Justice proceedings, the World Heritage plans overlook local culture and species protection to facilitate national revenues from tourism. One international law professor has urged that practicality calls for laying aside exclusive sovereignty in favor of an "international peace park. A scholarly article concurs in concluding: "Since Thailand and Cambodia have brought only blood and bitterness to this place, it might be desirable to preserve it from both. It could be given back to nature and the indigenous peoples, to be managed cooperatively between the two governments in equal partnership with local communities, as a transborder Protected Landscape-Anthropological Reserve (IUCN category V and old category VII)”.Given the massing troops in 2008, perhaps such a transborder reserve would create not only a demilitarized buffer zone in which any future demarcation can be amicably undertaken, but a recognition of the added ecological and cultural aspects of an area which both Cambodia and Thailand may still save from the destructive and exploitative impacts of rapid development so often suffered in other ASEAN countries.
Disputes over ownership since 2008
Main article: Cambodian–Thai border dispute.
The ongoing conflict between Cambodia and Thailand over the site has led to periodic outbreaks of violence.

A military clash occurred in October of 2008.In April of 2009, 66 stones at the temple allegedly were damaged by Thai soldiers firing across the border.In February 2010, the Cambodian government filed a formal letter of complaint with Google Maps for depicting the natural watershed as the international border instead of the line depicted on the 1907 map used by the International Court of Justice in 1962.
In February 2011, whilst Thai officials were in Cambodia negotiating the dispute, Thai and Cambodian troops clashed, resulting in injuries and deaths on both sides.
Since February 4, both sides have used artillery against each other, and both blame the other for starting the violence. On February 5, Cambodia had formally complained in a letter to the U.N. "The recent Thai military actions violate the 1991 Paris Peace Accord, U.N. Charter and a 1962 judgment from the International Court of Justice", the letter claims. On February 6, the Cambodian government claimed that the temple had been damaged. Cambodia's military commander said: "A wing of our Preah Vihear temple has collapsed as a direct result of the Thai artillery bombardment". However, Thai sources spoke only of minor damage, claiming that Cambodian sources had fired from within the temple.


ASEAN, to which both states belong, has offered to mediate over the issue. However, Thailand has insisted that bilateral discussions could better solve the issue. On February 5, the rightwing People's Alliance for Democracy called for the resignation of Prime Minister Abhisit Vejjajiva for "failing to defend the nation's sovereignty".


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