プリア・コー寺院 - Preah Ko Temple

プリア・コー寺院'


日付:後半九世紀に建てられた(879)
宗教:ヒンドゥー教
キング:Indravarman I(877から889)
戒名:Isvaraloka

プリア・コー、石とレンガのこの複合体が捧げられ誰に神聖な雄牛の寺院は、北に堀と南の堀に囲まれています。
寺院は正式Paramesvara、至高神を意味し、通常はシヴァを指定する名前と呼ばれていました。しかし、ここでは、名前Paramesvaraも王ジャヤヴァルマンII、アンコール帝国の創始者の死後の名前です。 400メートルによる500メートル程度記念碑対策を囲む矩形領域。プリア・コーは、ベースプラットフォームの東側の中央聖域で表さジャヤヴァルマンIIのメモリに879 ADにIndravarmanによって捧げられました。サイドタワーはIndravarman自身の先祖に捧げました。

最初の入り口。
プリア・コー寺院の最初の入り口は、クロスのように設計されました。そのラテライトの壁、砂岩ドアフレームと砂岩のWindowsのみが、今日残っています。粘土瓦で覆われた木で構築した。その屋根は行ってしまいました。


土手道:
30メートルの長さである第二の入口への最初の入り口から大手ラテライトで舗装土手道は、あります。この歩道は、もともとそのうちのいくつかはまだ残っている両方の側のろうそくの形で列ofstone 2つの行を持っていました。これらの列は、ヒンドゥー教の男と神との間のメッセンジャーだったアグニ、火の神​​を、象徴しました。

第二の入り口:
第二の入口は第1入射構造に同じ計画を持っていますが、それは台無しに小さいサイズのandveryを持っています。列、窓、ドア枠と地上の神の像の多くの破片がありますしています。このセクションでは、蓮の花びらのように設計されたステップアップするための砂岩の作品を持っています。この入り口は良好な状態に60mandによって70メートルであるliterite壁の一部です。

第三の入り口:
第三の入り口はIとIIの入り口から少し異なって設計されました。その構造はレンガ運命の屋根で覆われていました。この入り口は、その基盤は、今日のまま50メートル、50メートルによってであるレンガの壁の一部です。

アグニ神社:
南東のコーナーでは、火の神に祈るために使用され、王室と高いバラモンの火葬場として使用されたエレガントなAgnie神社があります。この構造はレンガで造られた非常に厚い壁を有します。煙が離れて移動するための壁にいくつかの穴がありますしています。古代クメール人、特にヒンドゥー教の信者は、火の神に自分の死体を提供した後、彼らの魂や霊が唖然とされないであろうと幸せの世界で誕生するだろうと信じていました。 Agnieの神への崇拝にも主神社に入る前に行うには、原則ものでした。

ブル彫像:
良好な状態にあり、それらはシヴァ神に捧げられた本殿の前で3ひざまずい牛の彫像がありますしています。

ライオン像:
プリア・コーは、本殿の前に保護者としての座席のアクションで6ライオンの彫像があります。

中央複雑な:
プリア・コー寺院は30メートルが20メートルによって単一砂岩のプラットフォームの上に立って、レンガで造られた6壮大な塔を備えています。フロントラインの北塔は王の父でkingPrithivindravarman IIに捧げられました。中央塔は王の母方の祖父だったKingRudravarmanに捧げられました。南塔は王の叔父だったkingJayavarman IIに捧げられました。後列に3つの塔が正面に先祖の妻に捧げました。すべての塔はもともと神と女神の形で王Indravarman私の祖先の彫像を持っていました。
でもプリア・コーは1100以上歳、まぐさと列にそのユニークな彫刻がきれいに整備されています。その有用な碑文​​はまた、すべての神社の目的に関する情報を提供するドア桟橋上に残ります。これらの神社に優れた石膏の彫刻はまだそこにいます。古代クメール人は粘土、砂、石灰石粉、パームシュガー、およびタマリンドペースト、から石膏を作りました。

Preah Ko Temple



Date:                                Built in late ninth century (879)
Religion:                          Hinduism
King:                                Indravarman I (877-889)
Posthumous name:     Isvaraloka

The temple of Preah Ko, the sacred bull to whom this complex of stone and brick is dedicated, is bordered by a moat to the north and a moat to the south.
The temple was officially called Paramesvara, a name which means Supreme God and usually designates Shiva. Here, however, the name Paramesvara also is the posthumous name of King Jayavarman II, the founder of the Angkorian Empire. The rectangular area enclosing the monument measures about 500 meters by 400 meters. Preah Ko was dedicated by Indravarman in 879 AD to the memory of Jayavarman II, represented in the central sanctuary of the eastern side of the base platform. The side towers were dedicated to the ancestors of Indravarman himself.

The first entrance;
The first entrance of Preah Ko temple was designed like a cross. Only its laterite wall, sandstone doorframes and sandstone windows remain today. Its roof which was constructed of wood covered with clay tile has gone.


The causeway:
There is a causeway, paved with laterite leading from the first entrance to the second entrance, which is 30m long. This walkway originally had two rows ofstone columns in a form of candle on both side which some of them still remain. These columns symbolized Agni, a god of fire, who was a messenger between man and god in Hinduism.

The second entrance:
The second entrance has the same plan to the first entrance structure, but it has smaller size andvery ruined. There’re many broken pieces of columns, windows, doorframes and god statues on the ground. This section has a piece of sandstone to step up which was designed like a lotus petal.  This entrance is part of a literite wall which is 70m by 60mand in good condition.

The third entrance:
The third entrance was designed a bit different from I and II entrance.  Its structure was covered with a brick doom roof. This entrance is part of a brick wall which is 50m by 50m, which only its foundation remains today.

Agni Shrine:
At the southeast corner, there’s an elegant Agnie shrine which was used to pray to the god of fire and used as a crematorium of the royal family and high Brahmin. This structure has a very thick wall which was built with brick. There’re some holes on the wall for smoke to move away. Ancient Khmer people, particularly Hindu followers, believed that after offering their dead body to the god of fire, their souls or spirits would not be stunned and would be born in the happy world.  to worship to Agnie god was also the principle thing to do before entering the main shrines.

Bull statues:
There’re three kneeling bull statues in the front of the main sanctuary which are in good condition and they were dedicated to Shiva god.

Lion Statue:
Preah Ko has six lion statues in an action of seating as guardian in the front of the main shrine.

Central complex:
Preah Ko temple comprises six magnificent towers which were built with brick, standing on a single sandstone platform which is 30m by 20m. The north tower of the front line was dedicated to kingPrithivindravarman II who was the king’s father. The central tower was dedicated to KingRudravarman who was the king’s maternal grandfather. The south tower was dedicated to kingJayavarman II who was the king’s uncle. The three towers at the back row were dedicated to wives of ancestors in the front. Every tower originally had statues of King Indravarman I’s ancestors in a form of gods and goddesses.

Even Preah Ko is more than 1100 years old, its unique carvings in the lintels and columns are in good condition.  Its useful inscriptions also remain on the door pier providing information about the purpose of every shrine. There’re still excellent plaster carvings on these shrines. The ancient Khmer people made plaster from, Clay, Sand, limestone powder, Palm Sugar, and Tamarind Paste.


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