バンテアイ・スレイ寺院 - Banteay Srei Temple

バンテアイスレイ寺院




日付:後半10世紀に建てられた(967
宗教:ヒンドゥー教
キング:Rajendravarman II944から968
戒名:Sivaloka
バンテアイスレイはアンコールワット、バイヨン、Tapromおよび他の寺院を構築するために使用される灰色の砂岩よりもはるかに良い品質を持っているピンクの砂岩で構築カンボジアの最も美しい寺院です。ピンクの砂岩はveryhardthatあり、それは1000年以上古いですが、まだ非常に絶妙なバンテアイスレイの彫刻を作ります。バンテアイスレイ寺院は、クメール文明の芸術の宝石と考えられています。訪れる人のほとんどは、その特別な細工で、深い感謝に感じます。

彼はこの美しい寺院を構築するために開始した後に王Rajendravarman IIは、1年に死亡しました。 Yajnavarahaとした王の教師はこの寺の建設を管理するために大きな役割を果たした彼の弟ので、彼の父のプロジェクトを完了するために彼の15歳の息子は若すぎた王ジャヤヴァルマンV、。

名前:無傷の碑文は、神シヴァの家を意味Isvarapuraは、この寺の元の名前だった、ということを教えてくれる。バンテアイSreiwhichは「女性Temple'becauseCambodian文化は男性より女性を賞賛し、この寺はまた、女性の美しさのような微細な彫刻を持つ手段として地元の人々がこの寺の名前を変更しました。

正面玄関:
第一及びバンテアイスレイ寺院の正面玄関は東に位置します。これは非常に壮大な彫刻があります。
ペディメント:そのペディメントが途中でインドラの姿があります。インドラは雨の神だったとheaven.Heの王は、常に3つの頭の象によって運ばれました。
カラは:象の下、ヒンドゥー教の神話に登場する怪物だったカラと呼ばれる悪魔の頭の姿があります。これは、通常、保護者として神殿の戸口の上に飾られていました。
フレーム:このペディメントのフレームは、スナックのと同様の身体を持っていたヒンドゥー教の神話の海の怪物だったことマカラで飾られていますが、ライオンの頭を持っており、時にはそれは同様象トランクを持っていました。
ナガ:このペディメントの終わりに、3頭のナーガは口ofMakaraから現れる、そこにいます。
オクタゴン列:ドア枠の近くに、ペディメントをサポート派手な彫刻で飾られた八角形の列が、そこにいます。
木製の屋根:早期アンコール時に、古代クメールアーキテクチャはまだ石の屋根を構築するための技術が見つからなかったため、この入り口の構造は元々、木製の屋根を持っていました。古代クメール建築の石のドーム屋根がちょうどthe11th世紀に登場しました。
Windowsの場合:この構造体のいくつかのウィンドウがありますしています。アンコールワットのウィンドウが7ウィンドウバーを持っていながら、それらのそれぞれは、5ウィンドウのバーを持っています。

コー​​ズウェイ:バンテアイスレイis67m長い、ラテライト石で舗装の最初の土手。それぞれの側に34columnsがありますしています。この土手道に沿って、長いホール、右に1、左側の別の一つはそこにいます。彼らの木製の屋根がなくなってきたので、今日、これらの建物は、いくつかの砂岩の柱、およびラテライトの壁を持っています。これらの建物は、バラモンによって祈るために使用される神社でした。

北部神社:この神社は、満月と新月の時期に、月に二回、バラモンによって祈るために使用されました。その木製の屋根がなくなったので、今日、この建物は、唯一のいくつかの砂岩の柱、およびラテライトの壁があります。
ペディメント:そのペディメントがNarashimhaは彼の胸を引き裂くことによってヒラニヤカシプと呼ばれる悪魔を殺した有名なヒンドゥー教の神話についての美しい彫刻を持っています。 Narashimhaは半人半獅子だったと彼はヴィシュヌの4番目の生まれ変わりだった、魔王を殺すために来た人ヒラニヤカシプの兄だった人whenHirayasaを始めたHiranyakashipu.This伝説と呼ばれる、地球をシンクすることにより、Phumidevi、地球の神を殺そうとしました海の中へ。ヴィシュヌが現れ、イノシシが地球の神を助けるためにビハーラと呼ばれ、Hiranyasaを殺したとして形をとりました。ヒラニヤカシプは弟のためにヴィシュヌに復讐をすることを約束しました。それから彼は3000yearsのためだけ片足で立っによって彼の力をアップグレードするには富士山、マンダラに行ってきました。 3000年のための瞑想を行った後、彼は最強になりました。梵天は、それがあまりにも強い力を作り、3の世界を横に振ったので、彼の瞑想を停止するために彼を求めるように見えました。 Brahmablessedヒラニヤカシプ不滅の人生。彼は一日で死ぬことはないか、夜間、屋外や屋内死ぬことはない、人によって、あるいは獣によって殺されないであろう、そのような剣、ディスクまたはトライデントなどの武器によって殺されることはないだろう。彼は梵天に祝福された後、ヒラニヤカシプは3の世界を征服し、暴君として占領しました。ヴィシュヌはスマートでした。彼がダウンでライオンの頭を持つ男の形で登場し、彼はドアフレームで悪魔を殺すためにライオンの爪を使用していました。悪い魔王は、最終的に殺されました。
象トランクとライオン:こ​​のペディメントの最後に、象のトランクはマカラの口から出てくると彫刻ライオンもあります。

南部神社:私たちは見てきたものに目的に同じで使用された北の神社。
ペディメント:そのペディメントはNandinと呼ばれる牛になくし、彼の妻、Pavatiとシヴァの姿があります。シヴァは、最初の妻に会ったときに、このヒンドゥー教の伝説が始まりました。シヴァはカイラーサ山で瞑想したある日、彼はPavatiが天から落ちてた見ました。突然、シヴァは彼女の生命を救うために一つだけ髪の文字列を使用していました。それらの両方が恋に落ち、その後、シヴァ神は彼の9人の妻の一人として彼女と結婚しました。
カラヘッド:雄牛の下に、カラのheadagainがあります、
Garudasとナーガ:ペディメントの終わりに、Garudasとナーガのだ数字はマカラの口からそこに登場します。

第二に、囲み:90メートルによって、この寺対策110メートルの第二の囲い壁。
堀は:本殿をwallsurrounding沿って走るamoatがあります。
プラン:古代クメール寺院は、同様の計画を持っていました。例えば、各寺院は入り口、土手道、というように寺院の複合体を囲む堀があります。しかし、当然のことながら、各寺院の特別なスタイルは完全に異なっています。
前条件:バンテアイスレイが発見されたときに、その構造の大部分は完全に崩壊し、木々によって生い茂っていました。彼はアンコール遺跡公園のジャングルに探検したときにフランスの植民地をdepartmentof地理学で働いていたフランスの兵士は1914年にバンテアイスレイ寺院を発見しました。彼らはその場所を知っていた後10年後、氏アンリMarchal氏、アンコール保護局のフランスの建築家は、インドネシアのrestoringBorobudur寺であったオランダの建築家からAnastylosistシステムを研究するために送られました。修復は、フランスの植民地主義と戦うために苦労し、彼らはしばしばクメールIsarakによって攻撃されたギリシャ語や新素材を使用せずに、新しいcarvings.When氏アンリMachalと彼のチームはここで働いていたなしの復元方法です。彼らはプロジェクトの10年を過ごしたと思います後幸いなことに、彼らは、成功しバンテアイスレイを回復しました。残念ながら、1970年代から再びこの寺の構造を1980sdamagedに戦争。そして、それはスイスのチームが再び回復しました。

第二の入り口:ヒンドゥー教の司祭、Yajnavarahaによって書かれたそのドアフレーム上に存在している碑文。これらの碑文には、私たちの全体の王国の人々のために、また、Shiva'Lingaと彼の妻のヨニ約神聖な炎、聖水との儀式の儀式を神殿の建物の日、王と彼の宗教を教えてください。この構造体の中央には、まだそこに元の場所に立っている砂岩ヨニのですが、トップにシヴァのリンガが行ってきました。

第三entance:この構造は、二重扉で設計されました。その塔は、我々はすべてでアンコールワット、バイヨン及びその他の寺院では見ていないユニークなスタイルを持っています。ペディメントの終わりには、巻貝の殻のような美しいスパイラルの彫刻がそこにいます。上部には、炎の形のダイヤモンド中の彫刻があります。残念ながら、第1のゲートの炎形のダイヤモンド中の彫刻は、内側塔のまぐさがLaksmeiについて彫刻した1993年に盗まれました。彼女は美の女神、幸運だった、ともチーフ神のダンサー。彼女はヴィ​​シュヌと結婚しガルーダによって転送される前に、彼女はちょうどミルクの海から現れた後、彼女は、クリーニング式典で2白い象によって聖なる水に恵まれていました。

セントラルエリア:中央神社を囲むラテライトで作ら長方形の建物が、そこにいます。ひざまずいて、中央神社に面しブル銅像があります。
このブル像の前では、第4の入り口構造があります。そのまぐさhascarvingsaboutShivaの踊り。シヴァは、彼が宇宙のすべての生き物の運命を制御することができることができるように、世界を回転させるために、特に、宇宙に幸運をもたらすために踊りました。シヴァはいかなる生き物に起こっておき悪い運命を破壊するであろう、と彼は起こるために、新しいと良い豊かな運命を命じました。ラテライト、ピンクの砂岩、木とレンガ造りましたまだ立っている2つのライブラリがありますしています。本当のドアが東に直面している寺院の神社の向かい西に直面している間にこれらのライブラリーは、東にブラインドドアを持っています。

北図書館:北部ライブラリは有名なヒンドゥー教の神話であるMahabarataについての繊細な彫刻があります。ペディメントの上には、3頭の象Aravataになくし、雨の神、天の王だったインドラの姿があります。火の神だったアンジは、彼の飢餓のためKhandavaフォレストを解雇し、彼の力をアップグレードするときに、この伝説は始まりました。インドラは火を消すために地球に雨水をダウン送信していました。アグニは、彼のfire.Heはインドラの雨水を停止するために彼を助けるために森の中を歩いていた2英雄、Krisnaとアルジュナを、尋ね出したインドラと非常に怒っていました。我々としてもbirds.Onとして4本のアームを有しており、ヴィシュヌの第八生まれ変わりが武器としてディスクを運んで、戦車の上に立ってした人の権利、Krisna怖いと離れて実行していた野生動物の多くを見ることができました。 Ajunaもクロスボウを運んで、左側に別の戦車の上に立ちました。それらの両方は、アグニとKrisnaは森林を焼くためにアグニのために空をクリアするために彼のディスクを使用しながらAjunaはインドラの雨水を撮影するために彼の石弓を使用するのを助けることに合意しました。 all.Indraはあきらめて、火が森全体を食べた時に雨水のだけでも低下は地に落ちることができませんでした。

北図書館の西のペディメント:北図書館の西のペディメントにも彫刻aboutMahabarattaを持っています。それは物語の主人公だったKrisnaは、彼の両親のために復讐をKamsa、彼の叔父を、殺した短いscenewhereです。 Krisnaは部屋に彼の叔父を捕獲しました。 Kamsaの妻の数十人がstair.weが彼の妾の泣きと哀悼を見ることができるダウンカマサの死本体を通ってKrisnaその後、ショックを受けされていました。

南ライブラリー:南ライブラリはシヴァの伝説についての美しい彫刻を備えます。
Eaternペディメントは:魔王だったラーヴァナはシヴァの家だった富士山Kalasaを横に振ったときに、この伝説は始まりました。ペディメントの下の部分の中央には、我々は10の顔と20の腕で魔王を見ることができました。彼はシヴァのパワーに非常に嫉妬したので、彼は上にシヴァの瞑想を邪魔するために山を振りました。バラモンと野生動物がショックを受けました。彼らは地震が、彼らが住んでいた山を振ったと思ったとして。起こっていたことを知っていた唯一のシヴァ神。生き物特にPavatiを助けるために、彼を持っていた彼の妻は、フォームがおびえている、シヴァはちょうど悪魔の頭に大きな力で彼のつま先を押し下げます。シヴァの偉大な力のため、ラーヴァナは保持することができるともう山を振る、その後、山は彼を鎮圧するために倒れたことができませんでした。ラーヴァナは全く動かすことができませんでした。彼は1000年年間のシヴァ神を乱さ来ないと約束したように彼は彼が自由にできるようにシヴァを懇願しました。シヴァは、合意されたと親切ラーヴァナに聖なる剣を提供しました。その時から、シヴァ神は彼の瞑想を行うには、安全性を感じました。
西のペディメント:上、シヴァは、真ん中に座っていたし、彼は左にあり、Kamashutra、愛の神が、右側に撮影弓を運んでいた人Pavartiにロザリオを与えていました。シヴァが重く悪霊から世界を助けるために瞑想に焦点を当て、彼は長年にわたって彼の妻の世話をするのを忘れていたときに、この伝説は始まりました。シヴァの息子だったKamashutraは、彼が(性的感情を)興奮作るためにシヴァの心を撮影する花の1000異なる種類で作られた愛の矢印でクロスボウを使用しました。そのための愛の矢を、彼はもはや瞑想ないだろうとしてシヴァはPavatiにロザリオを手渡した、と彼はKamashutraの要求によって、再び妻との愛を作りたかったです。その下に、シヴァのフォロワーのだ彫刻が良いと面白い話が議論します。

女神:アプサラの彫刻は、塔が美しく、ユニークである飾ら。彼らはアンコールワット、バイヨンのアプサラの数字のストレート立っ異なる立って動揺して自分の美しさを示しています。

3つの塔:バンテアイスレイの本殿は、3つの原則ヒンドゥー教の神々を象徴する3つの塔で設計されました。
ミドルタワー:中間の神社は、シヴァ神に捧げられました。これは、もともと金リンガと金ヨニの彫刻を持っていました。その出入り口はひざまずくのアクションで、男性の彫像によって守られました。
左タワー:北神社は、ビシュヌ神に捧げられました。もともとはヴィシュヌの像を持っていました。その出入り口はひざまずくのアクションで半分ライオンの彫像、ガルーダの彫像によって半人によって守られていました。
右タワー:南へ梵天神社は、もともと梵天像を持っていました。

復元が1年間に行われた前に1923年に、後にフランスの文化の非常に有名な大臣になっ氏、アンドレMalreaux、若いフランス人は、中央の神社から4アプサラの彫刻を盗むために彼の妻クララと彼の友人氏クロードを持っていました。その後、彼らはPPで逮捕され、彼はそれらの彫刻を返すように合意するまで1週間カンボジアで刑務所に送られました。幸いなことに、この寺を復元氏アンリMarchalに、フランスは、元のスポットに置くために、これらの愛らしいアプサラスをもたらす可能性があります。

西の入り口:バンテアイスレイの西の入り口は互いに戦っRamayana.There'retwoのサルについての素晴らしい彫刻があります。彼らは兄弟でした。古い猿calledBalinSokrivaと呼ばれる若い1 Sokrivaはラーマは彼の兄を殺すために助けた場合、彼は猿の王として戴冠した後、彼は悪魔と戦うためにラマを支援するために僧侶の軍隊を送ると約束していたとして右側に、ラーマは彼の魔法のクロスボウとベイリンを撮影しました。

Banteay Srei Temple



Date:                               Built in late tenth century (967)
Religion:                         Hinduism
King:                                Rajendravarman II (944-968)
Posthumous name:    Sivaloka
Banteay Srei is the most beautiful temple of Cambodia constructed with pink sandstone which has much better quality than gray sandstone used to build Angkor Wat, Bayon, Taprom and other temples. Pink sandstone is veryhardthat makes the carving of Banteay Srei still very exquisite although it’s more than 1000 years old. Banteay Srei temple is considered as a jewel of art of Khmer civilization. Most visitors feel in deep appreciation with its special workmanship.

King Rajendravarman II died one year after he had started to build this beautiful temple. Then king Jayavarman V, who was his 15 year old son too young to complete his father’s project, so Yajnavaraha and his younger brother who were king’s teachers played a great role to manage this temple construction.

Name:The intact inscription tells us that,Isvarapura, which means the home of god Shiva,was the original name of this temple. The local people renamed this temple as Banteay Sreiwhich means a ‘Women Temple’becauseCambodian culture praises women than men and this temple also has fine carvings as women beauty.

Main entrance:
The first and the main entrance of Banteay Srei temple locates to the east. It has very magnificent carvings.
Pediment:  its pediment has Indra’s figure in the middle. Indra was a god of rain and a king of heaven.He was always carried by a three-headed elephant.
Kala: below the elephant, there’s a figure of a demon head called Kala who was a monster in Hindu mythology. It was normally decorated over the temple doorway as a guardian.
Frame: The frame of this pediment was decorated with Makara that was a Hindu mythical sea monster which had similar body to snack’s, but it has a lion head and sometimes it has an elephant trunk as well.
Naga: at the end of this pediment, there’re three-headed Nagas, appearing from the mouth ofMakara.
Octagon columns: Near the door frame, there’re octagonal columns decorated with fancy carvings, supporting the pediment.
Wooden roof: This entrance structure originally had wooden roof, because in early Angkor time the ancient Khmer architecture didn’t find technique to build stone roof yet. The stone dome roof of the ancient Khmer architecture just appeared in the11th century.
Windows: There’re some windows in this structure. Each of them has five window bars while the window of Angkor Wat has seven window bars.

Causeway:The first causeway of Banteay Srei is67m long, paved with laterite stone. There’re 34columns on each side. Along this causeway, there’re long halls, one on the right and another one on the left. Today, these buildings only have some sandstone pillars, and laterite wall, since their wooden roofs have gone. These buildings were shrines used to pray by Brahmins.

The northern shrine: This shrine was used to pray by Brahmins, twice a month, during full moon and new moon times. Today, this building has only some sandstone pillars, and laterite wall, since its wooden roof has gone.
Pediment: Its pediment has beautiful carvings, about a famous Hindu myth where Narashimha was killing a demon called Hiranyakashipu by tearing his chest. Narashimha was a half human and a half lion and he was Vishnu’s fourth reincarnation, who came to kill a demon king called Hiranyakashipu.This legend began whenHirayasa who was Hiranyakashipu’s older brother, tried to kill Phumidevi, the god of earth, by sinking the earth into the ocean. Vishnu appeared and took a form as a Boar called Vihara to help the god of earth and killed Hiranyasa. Hiranyakashipu promised to take a revenge on Vishnu for his brother. Then he went to Mt, Mandara to upgrade his power by standing with only one leg for 3000years. After doing meditation for 3000 years, he became the strongest. Brahma appeared to ask him to stop his meditating because it made too strong power and shook the three worlds. Brahmablessed Hiranyakashipu immortal life. He would not die in the day or at night, not die outdoor or indoor, would not be killed by man or by the beast, and would not be killed by weapons such as sword, disc or trident. after he had been blessed by Brahma, Hiranyakashipu conquered the three worlds and occupied as a tyrant. Vishnu was smart. He appeared in a form of a man with lion head at down and he used lion claws to kill the demon at the door frame. A bad demon king was killed finally.
Lion with elephant trunk: at the end of this pediment, there’s also a lion carving with elephant trunk coming out from Makara’s mouth.

The southern shrine: The northern shrine which was used with the same to purpose to the one we have just seen.
Pediment: its pediment has Shiva’s figure with his wife, Pavati, ridding on a bull called Nandin. This Hindu legend began when Shiva first met his wife. One day when Shiva was meditating on Kailasa Mountain, he saw Pavati was falling down from the heaven. Suddenly, Shiva used only one hair string to save her life. Both of them fell in love and then Shiva married her as one of his nine wives.
Kala head: below the bull, there’s Kala headagain,
Garudas and Nagas: at the end of the pediment, there’re figures of Garudas and Nagas appearing from Makara’s mouth.

Second enclosing: the second enclosing wall of this temple measures 110m by 90m.
Moat: there’s amoat running along the wallsurrounding the main shrine.
Plan:  the ancient Khmer temples had similar plan. For example, each temple has the entrance, a causeway, a moat surrounding the temple complex so on. However, of course, the special style of each temple is completely different.
Previous condition: when Banteay Srei was discovered, most of its structures had completely collapsed and overgrown by trees. A French soldier who worked in the geography departmentof the French colony discovered Banteay Srei temple in 1914 when he explored into the jungle of Angkor Archeological Park. Ten years later, after they had known its location, Mr Henri Marchal, a French architect in the Angkor Conservation Department, was sent to study Anastylosist system from Dutch architects who were restoringBorobudur temple in Indonesia. Anastylosis is a Greek word and a restoration method without using new material and without new carvings.When Mr. Henri Machal and his teams were working here, they were often attacked by Khmer Isarak who struggled to fight against the French colonialism. Luckily, they restored Banteay Srei successfully, after they’d spent 10 years of the project. Unfortunately, the war from the 1970s to the 1980sdamaged this temple structure again. Then it was restored again by a Swiss team.

The second entrance: There’re inscriptions on its door frames which were written by a Hindu priest, Yajnavaraha. These inscriptions tell us the date of the temple building, the king and his religion, ritual ceremonies with the sacred flame, holy water for the people in the whole kingdom, and also about Shiva’Linga and his wife’s Yoni. In the center of this structure, there’s a sandstone Yoni which still stands in the original spot, but Shiva’s Linga on the top has gone.

The Third entance: This structure was designed with double doors. Its towers have a unique style that we haven’t seen in Angkor Wat, Bayon and other temples at all. At the end of the pediment, there’re beautiful spiral carvings like conch shell. On the top, there’s a carving in a form diamond with flame. Unfortunately, the carving in a form diamond with flame of the first gate was stolen in 1993. The lintel of the inner tower has carving about Laksmei. She was a Goddess of Beauty, good fortune, and also a chief divine dancer. She was being blessed with holy water by two white elephants in the cleaning ceremony before she was transferred by Garuda to get married with Vishnu, after she had just emerged from the sea of milk.

Central area: There’re rectangular buildings, built of laterite, surrounding the central shrine. There’s a Bull statue kneeling and facing to the central shrine.
In the front of this Bull statue, there’s the fourth entrance structure. Its lintel hascarvings aboutShiva’s dancing. Shiva danced to bring good luck to the universe, especially to rotate the world, so that he could be able to control the fates of all creatures of the universe. Shiva would destroy every bad fate happening to any creature, and then he ordered the new and good prosperous fate to happen. There’re two libraries which are still standing which were built of laterite, pink sandstone, wood and brick. These libraries have blind doors to the east while the real doors are facing west opposite the temple shrines which are facing east.

Northern library:The northern library has delicate carvings about Mahabarata which is a famous Hindu myth. On the top of the pediment, there’s a figure of Indra who was a god of Rain and a king of heaven, ridding on a three headed elephant Aravata. This legend began when Angi who was the god of fire, fired the Khandava forest for his starvation and to upgrade his power. Indra was sending rainwater down to the earth to put out a fire. Agni was very angry with Indra who was putting out his fire.He asked two heroes, Krisna and Arjuna, who were walking through the forest to help him to stop Indra’s rainwater. We could see a lot of wild animals who were scared and running away as well as the birds.On the right, Krisna who had four arms and who was Vishnu’s eighth reincarnation was standing on a chariot, carrying a disc as weapon.  Ajuna was also standing on another chariot on the left, carrying a crossbow. Both of them agreed to help Agni and then Ajuna used his crossbow to shoot rainwater of Indra while Krisna used his disc to clear the sky for Agni to burn the forest. Even only drop of the rainwater could not fall down to the earth at all.Indra gave up and the fire ate the whole forest.

The west pediment of north library: the west pediment of the north library also has carvings aboutMahabaratta. It’s a short scenewhere Krisna who was a hero of the story was killing Kamsa, his uncle, to take a revenge for his parents. Krisna was capturing his uncle in a room. Dozens of Kamsa’s wives were being shocked, then Krisna through the death body of Kamasa down stair.we could see his concubines weeping and mourning.

South library: The south library comprises beautiful carvings about Shiva’s legend.
Eatern Pediment: This legend began when Ravana who was a demon king shook Mt Kalasa where was Shiva’s home. In the center of the below part of the pediment, we could see a demon king with 10 faces and 20 arms. He was shaking the mountain to disturb Shiva’s meditating on the top because he was very jealous to Shiva’s power. Brahmins and wild animals were shocked; as they thought the earthquake was shaking the mountain where they were living.  Only lord Shiva who knew what was happening. To help the creatures especially Pavati, his wife who was holding him, form being Scared, Shiva just pressed his toe down with great power on the demon’s head. Because of Shiva’s great power, Ravana could not be able to hold and shake the mountain anymore, and then the mountain fell down to crush him. Ravana couldn’t move at all. He begged Shiva to let him free as he promised he would not come to disturb Shiva for 1000 years. Shiva agreed and kindly offered a sacred sword to Ravana. From then, Shiva felt safety to do his meditation.
Western pediment: on the top, Shiva was sitting in the middle and he was giving rosary to Pavarti who is on the left, and Kamashutra, a god of love, was carrying a bow shooting on the right side. This legend began when Shiva heavily focused on meditating to help the worlds from evil spirits and he had forgotten to take care of his wife for many years. Kamashutra who was Shiva’s son, used a crossbow with an arrow of love made of 1000 different kind of flowers to shoot Shiva’s heart to make him aroused ( sexual feeling ). Because of the arrow of love, Shiva was handing a rosary to Pavati as he would not meditate anymore, and he wanted to make love with wife again by Kamashutra’s request. Below that, there’re carvings of Shiva’s followers discussing good and funny stories.

Goddess: Apsara carvings adorned the towers are beautiful and unique.  They show their beauties with sway standing different from the straight standing of Apsara figures of Angkor Wat, Bayon.

The three towers: The main shrine of Banteay Srei was designed with three towers symbolizing the three principle Hindu gods.
The middle tower: the middle shrine was dedicated to Shiva. It originally had a gold Linga and a gold Yoni sculpture in it. Its doorways were guarded by men statues in an action of kneeling.
Left Tower: the north shrine was dedicated to Vishnu. It originally had a Vishnu statue. its doorways used to be guarded by Garuda statues and by half man, half lion statues in an action of kneeling.
Right Tower: The Brahma shrine to the south originally had a Brahma statue.

In 1923 before the restoration took place one year, Mr, Andre Malreaux ,a young French who later became a very famous minister of culture of France, had brought his wife Clara and his friend Mr. Claud to steal four Apsara sculptures from the central shrines. Later, they were arrested in PP and were sent to the jail in Cambodia for one week until he agreed to return those sculptures. Fortunately, Mr. Henri Marchal, the French who restored this temple could bring those adorable Apsaras to put in the original spots.


West entrance: The west entrance of Banteay Srei has amazing carvings about Ramayana.There’retwo monkeys fighting against each other. They were brothers. An older monkey calledBalin and a younger one called Sokriva. on the right, Rama was shooting Balin with his magical crossbow as Sokriva had promised he would send monk troops to help Rama to fight the demons if Rama helped to kill his older brother and after he was crowned as monkey king.











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