アンコールトム - Angkor Thom
アンコールトム
アンコールトムは、15世紀半ばから10世紀クメール王国の首都でした。この古代都市は(1、9マイル)= 145.8(360エーカー)3キロによって3キロの領域をカバーしています。
ProtectionAngkorトムは8メートルである要塞の石の壁によって保護されている(26F)背が高く、広い100メートル(328f)で、周囲の堀。強力な保護を行うには、この堀は多くのワニを充填するために使用されます。
ファイブゲート
アンコールトムは、5つの門があります。彼らは同じ装飾を持っているので、すべての5のゲートは同じように見えます。二つのゲートを持つ東の壁以外の各側に1つのゲートがあります。
Buddisadva観音菩薩の四面
各ゲートは23メートル(75F)背の高い塔として設計されました。その上部構造が咲く蓮の花の彫刻で飾らBuddisadva観音菩薩の4巨大smilling面で設計されました。大乗仏教では、Buddisadva観音菩薩は、ほぼ啓発や機能の人々の命を救うためにあるに達する仏の10転生の一つです。
悪魔と神
各門の前で、右と綱引きのアクションでナガ本体を保持または引っ張る左の54の神の像のライン上の54悪魔の彫像の行があります。この彫刻は、神と悪魔が不老不死の薬を取るためにミルクの海を解約するナガを使用有名なヒンドゥー教の神話の場面を示しています。
悪魔と神の顔
各悪魔の彫像は大きな目、大きな鼻、およびそれらの冠で怖い顔をしているにも神々から完全に異なるスタイルを見て。神の彫像は笑顔で高い円錐形の冠を着用してください。
1920年代に復元RestorationBefore、使用されるこれらの彫像のすべてが破壊されると堀の底部に砕きました。我々が今日見るアンコールトムは、頻繁な改造を含む占領と都市開発の少なくとも5世紀、の結果です。これは、ジャヤーヴァルマン7世の治世下に12世紀の終わり頃、多かれ少なかれ最終的な形を取った都市の連続、です。
前の400年間でthemselvesdevelopedた都市形態のRemodelingTheリモデリングは、ジャヤヴァルマンは非常に象徴的に彼の都市の空間構成をレンダリングしようとした、特にとして、マイナーな仕事ではありませんでした。また、正方形の正確な定義は、そのようなプノンバケンの存在として避けられない制約の数に起因します。
期間碑文にJayagiriと呼ばれる壁は、それ自体がJayasindhuと呼ばれる広い堀に囲まれています。一つの碑文は、明示的に古代カンボジアで採用されているインドの宇宙概念で宇宙を取り囲む山の範囲とミルクの海に、このアンサンブルを比較します。
したがって、アンコールトムは、その全体で世界が作成されました - またはミルクの海のかき回す後アンブロシアとして浮上Chamsで市内解雇後に再作成します。かき回すエピソードが街にエントリを与える5ゲートのそれぞれで表された理由を説明します。
我々は完全に都市の純粋に機能的な側面を理解することから遠く離れています。ファイル名を指定して実行Tadivとして知られている古代の水出口は、エンクロージャの壁の南西隅にまだ使用中の今日です。近くの長方形の貯水池、ベン・トム、または王宮の北西象限にTrapeangダウンのMeasとして知られている池は、古代に存在していたのかどうかもわかりません。
壁の北東隅に類似した構造は、今日の植生と生い茂っています。ロジックは、都市に水を導入するのに役立つメカニズムを示唆するように今後の研究では、これはむしろ、別のコンセントであった場合、または私達に告げることを約束します。その隅の各々の壁の上に、ジャヤヴァルマンもtemple-プラサートChrungを建立 - サンスクリット語で刻まれた石碑と一緒に。石碑のすべての4つの側面をカバーする唯一の完全な碑文は、南西部プラサートChrungのことです。
Angkor Thom
Angkor Thom
was the capital city of Khmer kingdom from mid 10th century to the 15th
century. This ancient city covers an area of 3km by 3km (1, 9 mile)
=145.8(360acres).
ProtectionAngkor
Thom is protected by a fortified stone wall which is 8m (26f) tall and the moat
surrounding which is 100m (328f) wide. To make a stronger protection, this moat
used to be filled up with many crocodiles.
Five gates
Angkor Thom
has five gates. All five gates look the same because they have the same
decoration. There is one gate on each side except the eastern wall which has
two gates.
Buddisadva
Avalokitesvara’s four faces
Each gate
was designed as a tower which is 23m (75f)tall. Its upper structure was
designed with four giant smilling faces of Buddisadva Avalokitesvara crowned
with the sculpture of a blooming lotus flower. In Mahayana Buddhism, Buddisadva
Avalokitesvara is one of ten reincarnations of Buddha who nearly attains
enlightenment and whose function is to save people’s lives.
Demon and
God
In the front
of each gate, there is a row of 54 demon statues on the right and a line of 54 god statues on
the left holding or pulling Naga body in an action of tug of war. This
sculptures show a scene of a famous Hindu myth where gods and demons used a
Naga to churn the sea of milk to take elixir of immortality.
Demon and
God’s face
Each demon
statue has scary face with big eyes, big nose, and their crowns also look
completely different style from gods'. God statues wear high conical crowns
with smiling faces.
RestorationBefore
the restoration in the 1920s, All of these statues used to be destroyed and
crumbled into the bottom of the moat. Angkor Thom that we see today is the
result of at least five centuries of occupation and urban development,
including frequent remodeling. It is a succession of cities, which took more or
less final form around the end of the 12th century under the reign of Jayavarman
VII.
RemodelingThe
remodeling of urban forms which had themselvesdeveloped over the preceding 400
years was not a minor undertaking, particularly as Jayavarman sought to render
the spatial composition of his city highly symbolic. In addition, the exact
definition of the square resulted from a number of unavoidable constraints,
such as the existence of the Phnom Bakheng.
The wall,
called Jayagiri in period inscriptions, is itself surrounded by a wide moat
called Jayasindhu. One inscription explicitly compares this ensemble to the
mountain range and sea of milk which encircle the universe in Indian
cosmological conceptions adopted in ancient Cambodia.
Thus Angkor
Thom was in its entirety the world created - or recreated after the city
sacking by the Chams emerging as ambrosia after the Churning of the Sea of
Milk. This explains why the churning episode was represented at each of the
five gates giving entry to the city.
We are far
from fully understanding the purely functional aspects of the city. An ancient
water outlet, known as Run Tadiv, is still in use today at the southwestern
corner of the enclosure wall. We do not know if the nearby rectangular
reservoir, Beng Thom, or the pond known as Trapeang Daun Meas in the
northwestern quadrant of the Royal Palace, existed in ancient times.
A similar
structure at the wall's northeastern corner is overgrown with vegetation today.
Future research promises to tell us if this was another outlet or, rather, as
logic suggests, a mechanism serving to introduce water into the city. Atop the
wall at each of its corners, Jayavarman also erected a temple- the Prasat
Chrung - along with a stela inscribed in Sanskrit. The only complete
inscription, covering all four sides of the stela, is that of the southwestern
Prasat Chrung.
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