ニャックPoan寺 - Neak Poan Temple
ニャックPoan寺
日付:後半12世紀に建てられました
宗教:仏教
キング:ジャヤヴァルマンVII(1181-1221)
戒名:Mahasangatapada
12世紀の終わりの前に王ジャヤーヴァルマン7世によって建てられたこの記念碑 - ニャックPoanまたは絡んだナーガは - もマネ製である貯水池の真ん中に建てられたそれぞれの側に350メートルを測定、人工島です。現代の名前、ニャックPoanは、中央聖域のベースを取り囲む蛇をモチーフに由来しています。
碑文は、それが「その池からその魅力を描画し、それに近づく人たちの罪をクリアし、神聖な島」であることを指摘しています。質問番号4で池。これらは、擬人化と動物形の噴水の複雑なシステムによって供給しました。その海の神秘的な治癒的な機能は、難破船のグループの救出の神話ことを考えると、なおさらそうでした
ニャック・ポアンは東と湖の西側に位置タ・ソムとプリヤ・カーン寺院に同一線上に立っています。 900メートルによって3500メートルを測定容器は、もともとJayatatakaまたは「ジャヤヴァルマンVIIのリザーバー」と呼ばれていました。近代的な名前は、その4つの角のある形がバライ、今日はドライにある王室の油圧プロジェクトから生じていることを認識しているアンコールの住民の集団的歴史的記憶を明らか仔牛リーチDAKまたは「王家の貯水池の平野」、です。
スタイル:ニャック・ポアンが5池で設計されました。
72メートルによって72メートルで、中心に1池がありますし、中央の1の周りに配置する他の4つの池がそこにいます。それらのそれぞれは、24メートルによって24メートルです。
中央池:この寺の本殿は、中央の池の真ん中に設計されました。これは、蓮のつぼみの形を有し、そのベースは二つの大きなナーガの彫刻に囲まれています。この神社は東に本当のドアとその壁に仏観音菩薩の他sides.there're数字上の3つのブラインドのドアを持っています。北のドアに仏の姿の頭部が1982年に盗まれた中央神社の各コーナーは、もともと青銅で作られていた上にライオンの銅像ライディングと3頭の象の像を持っていました。 3頭の象の彫像は天の王であるインドラを象徴し、ライオンの像はクベーラ、富の神を象徴しました。 14世紀では、シャムはアンコールの街を征服しました。彼らは、この寺からタイのAryuthaya市にそれらの銅像を取りました。 15世紀に、ビルマはAryuthayaを征服し、彼らはマンダレー市にそれらの銅像を取りました。今日、これらの彫像は、ミャンマーの博物館に残っています。
馬の彫像は:中央神社の前で、離陸人々のグループを運ぶのアクションで、馬の銅像があります。 Balahaと呼ばれるこの馬。
BalahaはBudhisatva観音菩薩の生まれ変わりました。この彫像は、仏がそれらを食べたい女性の悪魔によって引き起こされる沈没船からの彼の信者を救うために5頭に飛んで白い馬のように変形伝説の1場面を示しています。
シンボリック:ニャック・ポアンの中央池はAnavatapata湖を象徴しています。この湖の実際の場所は、ヒマラヤ山の頂上のように信じられていました。 Anvatapata湖温泉水を含んでおり、それはナーガとナギによって保護されていました。伝説によると、Anvatapata湖は、MT-メルと天からのすべての神は、彼らが彼らの毎年の義務を終えた後にお風呂に入るようになった場所でした。
他の4つの池:砂岩の構造はすべての小さな池の端にあります。四つの要素を象徴するこれらの構造の男、ライオン、馬、象の頭があります。
排水とシンボリック:ヒンドゥー教の信者のための神聖な川を提供Mt.Himalaya由来の4神聖な川を象徴各構造における排水があります。これらの川はガンジス川、ブラマプトラ川、Jumana川とInduse川です。今日、これらの河川は、インド、パキスタン、バングラデシュで探します。クリーニング式典が始まる前に、人々は、彼らが罪と病気を清掃する前に、彼らが持っていたもの要素占星術師に依頼しなければなりませんでした。その後、彼らは聖なる水を取るために黄金の仏像に祈るために中央神社に小さなボートを取るために神聖な男性だった僧侶たちを招待しました。その後、僧侶がそこに注ぎ口の下に座っていた罪人をきれいにするために彫像を頭にを通じて実行する排水に聖水を注ぎました。水の要素を持っていた人は、象の口から聖水によって罪をきれいにするために、この北の構造に行かなければなりませんでした。ここでは、罪人は蓮の台座の上に座っていたし、北に出て直面しました。東の構造は、希土類元素を持っていた人々のために人間の頭を持っていました。南の構造は、火災の要素を持っていた人々のためにライオンの頭を持っていました。西の構造は、風の要素を持っていた人々のために馬の頭を持っていました。
Neak Poan Temple
Date: Built in
late twelfth century
Religion: Buddhism
King: Jayavarman
VII (1181-1221)
Posthumous
name: Mahasangatapada
Built by
king Jayavarman VII before the end of the 12th century, this monument - Neak
Poan or the entwined naga - is an artificial island, measuring 350 meters on
each side, built in the middle of a reservoir which is also man- made. The
modern name, Neak Poan, comes from the motif of serpents encircling the base of
the central sanctuary.
An inscription
notes that it is "a sacred island, drawing its charm from its ponds and
clearing away the sins of those who approach it". The ponds in question
number four. They were fed by a complex system of anthropomorphic and
zoomorphic fountains. The mysterious curative function of its waters was all
the more so, given that the myth of the deliverance of a group of shipwrecked
Neak Pean is
standing on the same line to Ta Som and Preah Khan temples locating to the east
and the west of lake. The reservoir, which measured 3500 meters by 900 meters,
was originally called Jayatataka or "the reservoir of Jayavarman
VII". Its modern name is Veal Reach Dak or "plain of the royal
reservoir", revealing the collective historical memory of the inhabitants
of Angkor who are aware that its four cornered form originate from a Baray, a
royal hydraulic project which today lies dry.
Style:Neak Pean was designed with five ponds.
There’s one pond in the center which is 72m by 72m, and there’re four other
ponds locating around the central one. Each of them is 24m by 24m.
Central
pond:the main shrine of this temple was designed in the middle of the central
pond. It has a form of a lotus bud and its base is surrounded by two big Naga
sculptures. This shrine has a real door to the east and three blind doors on
other sides.there’re figures of Buddha Avalokitesvara on its wall. The head of
Buddha’s figure to the north door was stolen in 1982. Each corner of the
central shrine originally had three headed elephant statue with lion statue
riding on top which were made of bronze. A three headed elephant statue
symbolized Indra who is a king of heaven, and the lion statue symbolized
Kubera, the god of wealth. In the 14th century, Siamese conquered Angkor
city. They took those bronze statues
from this temple to Aryuthaya city in Thailand. In the 15th century, the
Burmese conquered Aryuthaya, and they took those bronze statues to Mandalay
city. Today those statues are still in the museum of Myanmar.
Horse
statue:in the front of the central shrine, there’s a horse statue, in an action
of taking off, carrying a group of people. This horse called Balaha. Balaha was
a reincarnation of Budhisatva Avalokitesvara. this statues shows one scene of a
legend, where Buddha transformed as a flying white horse with five heads to
rescue his devotees from a sinking ship caused by a female demon who wanted to
eat them.
Symbolic:the
central pond of Neak Pean symbolizes Anavatapata Lake. The real location of
this lake was believed as the top of Himalaya Mountain. Anvatapata Lake
contained spring water and it was protected by Naga and Nagi. According to the
legend, Anvatapata Lake was a place where all gods from Mt-Meru and heavens
came to take a bath after they had finished their yearly duties.
Four other
ponds: there’s a sandstone structure at the edge of every small ponds. There’s
a head of man, lion, horse, and elephant in those structure symbolizing the
four elements.
Drainage and
Symbolic:there’s a drainage in each structure symbolizing the four sacred
rivers originated from Mt.Himalaya which provided Holy River for Hindu
followers. Those Rivers are Ganga River, Brahmaputra River, Jumana River and
Induse River. Today those rivers locate in India, Pakistan, and Bangladesh.
Before the cleaning ceremony began, the people had to ask the astrologer what
element they had, before they cleaned sin and sickness. Then they invited the
monks who were holy men to take a small boat to the central shrine to pray to a
golden Buddha statue to take holy water. After that, the monk poured holy water
into the drainage to run through to head statue to clean a sinner who was
sitting under the spout in there. The people who had water element, had to go
to this north structure to clean sin by holy water from the elephant mouth. In
here, the sinner had to sit on a lotus pedestal and faced out to the north. The
east structure had a human head for the people who had earth element. The south
structure had a lion head for the people who had fire element. The west
structure had a horse head for the people who had wind element.
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