バンテアイ・チュマール寺 - Banteay Chhmar Temple
バンテアイ・チュマール寺
日付:後半12世紀に建てられました
宗教:仏教
キング:ジャヤヴァルマンVII(1181-1221)
戒名:Mahasangatapada
地球をシフトの年、いくつかの略奪と前進木はバンテアイ・チュマールに彼らの通行料を取っています。観光客は、森林が自分自身のための寺院を再利用していることを意味します。バンテアイ・チュマールの寺院は素晴らしいと新しい発見リモート寺院を訪問したい観光客のための魅力的です。
寺の周囲の壁に沿って浮彫は、カンボジアで最高のいくつかです。しかし、物語は原因として後半外壁の2002年巨大なセクションが離れて彫られてきた、そして今四方に散乱されるよう継続的な持続的略奪に不完全です。あなたが大規模な複雑なさまようとして損失が感じられるが、それはまた、家庭、このリモートサイトへの訪問者の重要性を駆動します。
その衛星神社とリザーバ(バライ)と一緒にバンテアイ・チュマールの大規模な寺院は、最も重要なの一つを含み、少なくとも、カンボジアのアンコール期間から考古学的複合体を理解していました。複合体は、古代カンボジアの戦いの物語を伝える砂岩の浅浮き彫りがいっぱいです。寺の保存を目撃し、地域社会の美しさを経験することは冒険旅行者に報います。
バンテアイ・チュマール寺院は北西カンボジアでのバンテイメンチェイ州とタイ国境から約20キロ東に63キロ北にシソポンのある国道なし69Aに沿って配置します。
寺院は多くのためにタイにそれらを販売するための彫像や神殿の石を盗んだ戦争と財宝ハンターの損傷を受けた今日です。また、主に放棄し、配置されていないされているだけでなく、このようなプラ土プリヤChhorとプラ土プラムなどの潘Teay平均チェイ州の他のいくつかの寺院があります。
HistoryInカンボジアバンテアイ・チュマールの略奪アンコール寺院のはるか北西の隅には、復活の危機に瀕座っています。王ジャヤヴァルマンVIIおよびバンテアイ・チュマール委嘱は、多くの場合、サイズおよび構造にアンコールトムと比較されます。
寺院の神社の一つは、一度画像ofSrindrakumaraのrajaputra(皇太子)、ジャヤヴァルマンVIIの、おそらく息子を開催しました。長い旧クメール碑文は、サイト(K.227)で発見され、今国立博物館、プノンペンのディスプレイ上で、この王子や王(samtac)は4王室の使用人、すべてのことによって、2つの異なる機会に保護されていた方法に関し、誰が彼の防衛のために命を失いました。碑文は、これらの職員の名前をリストし、それぞれの画像が一度神社の四隅に配置したことを私たちに通知します。
SiteThe複合体は、アンコールトムとジャヤヴァルマンVIIに起因する他の構造に似ています。これは、謎めいた顔のタワーとアンコール外2サイトの一つです。それに加えて、その外側のギャラリーはバイヨンではよく知られているものと非常によく似軍事契約、毎日の生活シーンを浅が-reliefsdepictingが刻まれています。
複合体は、その中心部の人工島(mebon)の寺院を持っていた乾燥バライ(約1.6 0.8によってキロ)、があります東に向いています。典型的なように3つのエンクロージャには、があります。主に台無しに外部1は、1.7キロ1.9と堀に囲まれていました。堀で提供真ん中エンクロージャは、あまりにも、800メートルによって850です。これは、200&nbpsによりレリーフ250とギャラリーに囲まれた本堂を、含まれている、第三の内側の筐体を構成しているメートル。
本堂とmebonのほかに、他の8第二の寺院があります。 (彼らは未完成のままですが)ジャヤヴァルマンVIIの系譜を詳述四石碑はアンコールトムに王の資本の4隅-神社(プラサートChrung)を占有石碑をミラーリング、第3の筐体壁の四隅に配置しました。
そのリモートロケーションとタイ国境に近いの近代ThreatsBecause、複合体は、特に1990年代に、過酷な略奪にさらされてきました。 1998年、2000年と2002年に寺院はすべての国で百最も危険にさらさサイトの一つとしてワールド・モニュメント財団によって記載されていました。
例として、1998年に兵士たちのグループは、南の壁から30メートルのセクションを盗みました。バンテアイ・チュマールの浅浮き彫りは、かつて西のギャラリーで8例外的Avalokiteśvarasを表示しますが、今はこれらの画像の2が残っている:1999年1月には、いくつかの略奪者は、これらの素晴らしい浅浮き彫りを含む西部のギャラリー壁のセクションを解体します。それらを輸送トラックは偶然タイの警察によって傍受し、壁の117砂岩片を回収しました。現時点では、これらは、プノンペンでカンボジアの国立博物館で展示されています。しかし、その盗難のない本格的な調査が行われていません。
バンテアイ・チュマールのグローバル遺産基金effortsPreservationは現在、世界的な遺産基金、カリフォルニア州に拠点を置く非営利団体が主導しています。組織の努力はこれまで寺院の複合体の砂岩の浅浮き彫りを節約するために地元のクメール語チームのトレーニングが含まれています。最終的には、GHFは廃墟のように大部分が崩壊した寺院の複合体を節約しようと、「ハイリスク構造、浅浮き彫りと塔のための選択的介入と一緒に落ちた構造、上の吊りケーブル・プラットフォームを介して低インパクト、安全な訪問者のアクセス権を持ちます。」 GHFはまた、ユネスコ世界遺産の指名と碑文プロセスとカンボジア政府を支援しています。
Banteay
Chhmar Temple
Date: Built in late
twelfth century
Religion: Buddhism
King: Jayavarman
VII (1181-1221)
Posthumous
name: Mahasangatapada
Years of
shifting earth, some looting and the advancing trees have taken their toll on
Banteay Chhmar. The tourist gets the sense that the forest is reclaiming the
temple for itself. Banteay Chhmar temple is amazing and attractive for tourists
who want to visit the new discovered remote temple.
The
bas-reliefs along the surrounding wall of the temple are some of the finest in
Cambodia. Yet the stories are incomplete due to sustained looting, which
continued as late as 2002. Huge sections of the outer wall have been chiseled
away, and are now scattered to the four winds. While the loss is felt as you
wander around the massive complex, it also drives home the importance of
visitors to this remote site.
The massive
temple of Banteay Chhmar, along with its satellite shrines and reservoir
(baray), comprises one of the most important and least understood
archaeological complexes from Cambodia's Angkor period. The complex is full of
sandstone bas-reliefs that tell stories of ancient Cambodian battles.
Witnessing the preservation of the temple and experiencing the beauty of the
local community will reward the adventurous traveller.
Banteay
Chhmar temple locates along the National Road No 69A, which is 63 km north of
Sisophon in Banteay Meanchey province in northwest Cambodia and about 20 km
east of the Thai border.
The temple
is today much damaged because of war and treasures hunters who have stolen
statues and the temple stone for selling them to Thailand. In addition, there
are some other temples in Ban Teay Mean Chey province such as Pra Sat Preah
Chhor and Pra Sat Pram as well that have mostly been abandoned and not
arranged.
HistoryIn
the far northwestern corner of Cambodia the looted Angkorian temple of Banteay
Chhmar sits teetering on the brink of a revival. Commissioned by King
Jayavarman VII and Banteay Chhmar is often compared to Angkor Thom in size and
structure.
One of the
temple's shrines once held an image ofSrindrakumara rajaputra (the crown
prince), probably a son of Jayavarman VII. The long Old Khmer inscription found
at the site (K.227), and now on display in the National Museum, Phnom Penh,
relates how this prince or a king (samtac) was protected on two different
occasions by four royal servants, all of whom lost their lives in his defense.
The inscription lists the names of these officials and informs us that their
respective images were once placed in the four corners of the shrine.
The SiteThe
complex resembles Angkor Thom and other structures attributed to Jayavarman
VII. It is one of two sites outside Angkor with the enigmatic face-towers.
Besides that, its outer gallery is carved with bas-reliefsdepicting military
engagements and daily life scenes very similar to the well-known ones in Bayon.
The complex
is oriented to the east, where there's a dried baray (about 1.6 by 0.8 km),
which had a temple on an artificial island (mebon) in its centre. There are
three enclosures, as typical. The external one, largely ruined, was 1.9 by 1.7
km and surrounded by a moat. The middle enclosure, provided with a moat too, is
850 by 800 m. It contains the main temple, surrounded by a gallery with reliefs
250 by 200&nbps;m which constitutes the third inner enclosure.
Besides the
main temple and the mebon there are other eight secondary temples. Four stelae
detailing Jayavarman VII's genealogy were placed(though they remain unfinished)
at each of the four corners of the third enclosure wall, mirroring the stelae
that occupied the four corner-shrines (Prasat Chrung) of the king's capital at
Angkor Thom.
Modern
ThreatsBecause of its remote location and its proximity to the Thai border, the
complex has been subjected to severe looting, especially in the 1990s. In 1998,
2000 and 2002 the temple was listed by the World Monuments Fund as one of the
hundred most endangered sites in all countries.
As example,
in 1998 a group of soldiers stole a 30-meters section from the southern
wall. The bas-reliefs of Banteay Chhmar
once displayed eight exceptional Avalokiteśvaras in the west gallery, but now
only two of these images remain: in January 1999 some looters dismantled
sections of the western gallery wall containing these wonderful bas-reliefs.
The truck that transported them was intercepted by Thai police by chance, and
the 117 sandstone pieces of the wall were recovered. At present, these are on
display in the National Museum of Cambodia at Phnom Penh. However, there has
been no serious investigation of that theft.
Global
Heritage Fund effortsPreservation of Banteay Chhmar is currently being led by
Global Heritage Fund, a non-profit organization based in California. The
organization's efforts thus far have included training a local Khmer team to
conserve the sandstone bas-reliefs of the temple complex. Ultimately, GHF seeks
to conserve the largely collapsed temple complex as a ruin "with
low-impact, safe visitor access via suspended cable platforms over the fallen
structures, along with selective interventions for high-risk structures,
bas-reliefs and towers." GHF is also assisting the Cambodian government
with the UNESCO World Heritage Site nomination and inscription process.
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