バンテアイ・クディ寺院 - Banteay Kdei Temple
バンテアイ・クディ寺院
日付:後半12世紀に建てられました
宗教:仏教
キング:ジャヤヴァルマンVII(1181-1221)
戒名:Mahasangatapada
導入
バンテアイ・クディは、大乗仏教と彼の先生に捧げるために12世紀後半にジャヤーヴァルマン7世王によって構築しました。王は、彼はチャム侵略者からAnkgor市を解放していたわずか数ヶ月後、彼は神の王クメール王国として自分自身を戴冠したわずか数ヶ月後にこの寺を建設し始めました。単語 'バンテアイ・クディ」meansBuddhism教育センター。
スタイル
この寺院の壁は500メートルによりラテライトや火山石の測定700メートルの造られました。仏の数字の多くは、壁の上に、瞑想をしているのアクションで、もともとありました。 Itsfour入り口は巨大な塔として砂岩で作られていました。それらのそれぞれは、4巨大な笑顔仏がタプロームでものに類似している上に直面しているが施されました。強力な寺院の保護者としてのゲートの両側にナーガに立っガルーダの像があります。
すぐに神殿の前で大規模な仏教十字形のテラスはわずかに隆起し、バイヨン様式であるナーガとガルーダ・手すりとライオンdecoratedwithされます。
山と高く建てられたヒンドゥー教寺院のとは異なり、バンテアイ・クディは蓮のつぼみと戴冠13の塔を使用して設計短い仏教寺院です。仏教によるholydays中に宗教活動のために使用される多くの神社がありますしています。同様に第二の囲い壁を囲む堀もあります。それは300メートルによって320メートルを測定します。
この大乗仏教の修道院の複雑で、少なくとも2つのスタイルアンコールワットとバイヨンスタイルに関連して、明らかです。様々な聖域の塔も明らか回廊の使用を悪用ギャラリーや玄関のシステムによってのみ、その建設後に接合しました。時々混乱と不平衡現代レイアウトの元建設結果、以下の設計の変更や追加。
アンサンブルは単一レベルにあり、回廊によって東に先行塔を出て、そこから2つの同心のギャラリー、の2つの連続エンクロージャの壁内に、構成されています。この寺院は、より小さく、より複雑でないものの、タ・プロームとプリヤ・カーンの設計やアーキテクチャにおいても同様です。
そこにこの寺の正確な献身に関する情報がなく、第2の筐体の西部gopuraで見つかった10世紀の碑文はKutisvaraの近隣の寺院から、おそらく再使用石に彫刻されていることが指摘されています。
タ・プロームとプリヤ・カーンでのように、おそらくスペースforritualダンスを務めた広大な長方形のホールがあります。正方形の列は、バイヨンの入り口でのものと同様、低レリーフで彫刻ペアリングまたは単一のダンスアプサラが飾られています。浅浮き彫りdvarapalaはdevataに囲まれた入り口を、隣接しています。まだ彫刻のいくつかの痕跡を運ぶ中央聖域は、おそらく金属対面を受信するために荒削りでした。
第3の筐体のgopuraは、計画の十字形で、内部の列があり、丸天井で覆われています。中庭と玄関の壁にジャヤーヴァルマン7世の治世以下の期間で汚損仏像です。ラテライトと砂岩の両方で構成されたこれらの外側のギャラリーの丸天井は、場所では、崩壊しました。この複合体の背面からのアクセスは、タプローム寺院の東の入り口につながります。
歴史
この寺院の近くに滞在し、研究するために仏教の初心者のための住宅のキャンパスでした。これらの建物は木で作られた、彼らは離れてしまいました。
この寺での碑文は、ジャヤヴァルマンVIIの第二の女王だったIndradeviは、仏教哲学の教授だったと彼女はこの仏教教育センターを管理していることを教えてくれる。
極めてシヴァを信じ、そして他の宗教への良好な忍容王はありませんでした誰ジャヤヴァルマンVIIIは、13世紀後半に仏の数字を切り落とすために彼のヒンドゥー教の信者を命じました。この事件は、仏教とヒンドゥー教の信者との間にひどく宗教紛争を引き起こし、その後、シャムはクメール王国からの独立を宣言するための良い機会を得ました。 100年後、彼らは成功したアンコールの街に侵入するために軍隊を派遣し、ほぼ1世紀にわたって占領しました。
1960-1970からは、この寺の周辺は、彼は観光客のための名所としての野生動物を維持したかった王ノロドムSihanoukbecauseによって動物園として設立されました。これらの動物はシカ、カモシカ、サル、イグアナ、イノシシにそうでした。残念ながら、これらの動物は、ロン・ノル政府1970から1975と戦うのに苦労クメール・ルージュの同盟だったクメール・ルージュの兵士とベトコンで食べるように殺されました。
バンテアイ・クディの研究発掘を追求しながら、2001年に上智大学の大学(日本)からのチームは、仏教彫刻の274のフラグメントの部分を発見しました。掘削彫像のほとんどは、砂岩から彫刻され、これらは共に、金属アーチファクトの数が少ないことが見出されました。
Banteay Kdei Temple
Date: Built in
late twelfth century
Religion: Buddhism
King: Jayavarman
VII (1181-1221)
Posthumous
name: Mahasangatapada
Introduction
Banteay Kdei
was constructed by King Jayavarman VII in late 12th century to dedicate to
Mahayana Buddhism and his teacher. The king began to build this temple just a
few months after he had liberated Ankgor city from Cham invaders and just a few
months after he had crowned himself as a god king the Khmer Kingdom. The word
‘Banteay Kdei’ meansBuddhism education center.
Style
The wall of
this temple was built of laterite or volcanic stone measuring 700m by 500m.
There were originally a lot of Buddha figures, in an action of doing
meditation, on the top of the wall. Itsfour entrances were made of sandstone as
enormous towers. Each of them was decorated with four huge smiling Buddha faces
on top which is similar to those at Ta Prohm. There’s a Garuda statue standing
on Nagas on both side of the gate as powerful temple guardians.
A large
Buddhist cruciform terrace immediately in front of the temple is slightly
raised and decoratedwith naga and garuda-balustrades and lions that are in the
Bayon style.
Unlike to
the Hindu temple which was built as high as mountain, Banteay Kdei is a short
Buddhist temple designed with 13 towers crowned with lotus buds. There’re many
shrines used for religious activities during the holydays by Buddhism. There’s
also a moat surrounding the second enclosing wall as well. It measures 320m by
300m.
At this
Mahayana Buddhist monastic complex at least two different styles are evident,
relating to Angkor Wat and Bayon styles. Various sanctuary towers were also
apparently joined only after their construction by a system of galleries and
vestibules that exploit the use of the cloister. Changes and additions to the
design following the original construction result in the sometimes confused and
unbalanced present-day layout.
The ensemble
is on a single level and consists, within two successive enclosure walls, of
two concentric galleries from which emerge towers, preceded to the east by a
cloister. This temple is similar in design and architecture to Ta Prohm and
Preah Khan, although smaller and less complex.
There is no
information concerning the exact dedication of this temple, and a 10th century
inscription found in the western gopura of the second enclosure has been noted
to have been sculpted on re-used stones possibly from the neighbouring temple
of Kutisvara.
As at Ta
Prohm and Preah Khan, there is a vast rectangular hall that perhaps served as a
space forritual dance. The square columns, like those at the entrances to the
Bayon, are decorated with paired or single dancing apsara sculpted in
low-relief. Bas-relief dvarapala flank the entrances, surrounded by devata. The
central sanctuary, which still carries some traces of sculpture, was probably
rough-cut in order to receive a metal facing.
The gopura
of the third enclosure is cruciform in plan, has internal columns and is
covered by vaults. In the internal courtyard and walls of porches are Buddha
images defaced in the period following Jayavarman VII's reign. The vaults of
these outer galleries, constructed in both laterite and sandstone, has in
places, collapsed. Access from the rear of this complex leads to the eastern
entrance of Ta Prohm temple.
History
The vicinity
of this temple was a campus of residences for Buddhist novices to stay and to
study. Those buildings were made of wood and they have gone away.
The
inscription in this temple tells us that Indradevi, who was the second queen of
Jayavarman VII, was a professor of Buddhist philosophy and she managed this
Buddhism education center.
Jayavarman
VIII, who extremely believed in Shiva, and who was not a good tolerated king to
other religions, ordered his Hindu followers to chop off Buddha figures in late
13th century. This incident caused a badly religious conflict between Buddhist
and Hindu followers, and then Siamese took a good opportunity to declare
independence from the Khmer Kingdom. 100 years later, they sent troops to
invade Angkor city successfully and occupied for almost one century.
From
1960-1970, the vicinity of this temple was established as a zoo by king Norodom
Sihanoukbecause he wanted to preserve wild animals as an attraction for
tourists. Those animals were deer, antelopes, monkeys, iguanas, boars so on.
Unfortunately, those animals were killed to eat by the Khmer Rouge soldiers and
the Viet Cong, who were the Khmer Rouge’s alliance who struggled to fight
against Lon Nol Government 1970-1975.
In 2001, a
team from the University of Sophia (Japan) uncovered 274 fragment pieces of
Buddhist sculpture while pursuing a research excavation in Banteay Kdei. Most
of the excavated statues are sculpted from sandstone and these were found
together with a small number of metal artifacts.
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