東メボン寺院 - East Mebon Temple

東メボン寺院


日付:半ば、10世紀に建てられた(952
宗教:ヒンドゥー教
キング:Rajendravarman II944から968
戒名:Sivaloka

キングRajendrevarman IIは、彼の両親とヒンドゥー教の神々にこの寺を捧げました。東メボンマウントメルーを象徴する「山寺」のすべての特性を持っています。東メボンは川とモンスーンの雨シェムリアップからの水によって供給された2キロによってis7km人造湖、Yasotataka、の真ん中に建てられた島の寺院をイア。今日、この湖は水なしです。王宮やアンコールトムの勝利門のメインエントリパビリオンはweresubsequentlyこの軸に沿って整列します。
湖:この広大な貯水池は、川の流れを調節すると、周囲の平野を灌漑するために役立った、今日の田んぼに渡って与えられています。 Mebonの小さな島を囲むラテライト段階で判断するには、含まれる水の元の深さは約3メートルであり、その量は、いくつかの4000万立方メートルされている必要があります。
財団:
前で警備各side.There're 2ライオンの彫像のボートランディングプラットフォームと120メートルによって、この寺対策126メートルの基盤。彼らは、座席のアクションにしています。これらのライオンの彫像はthe9th世紀の典型的なクメール様式と10世紀に設計されていました。

最初の壁を囲む:Laterite.Originallyで建て104メートルによる最初の囲い壁対策108メートルを、この壁の上部は、その上にcandle.Thatのなぜそこにいるたくさんの穴の形の砂岩の彫刻を持っていました。今日、これらの彫刻のほんの一部が残っています。
排水:一石排水がこの財団は、サイドの両側にあります。これらの排水の終わりには、head.theyは神殿の中央部分から雨水を奪うために使用されたライオンのように設計された注ぎ口があります。
象:このレベルの各コーナーはelephantstatueを持っています。これらの優れた象の彫像は、砂岩の巨大な一枚が刻まれました。そのうちのいくつかは、まだ非常に良い形です。

入り口は:東メボン寺院は10世紀に第九から構築他の寺院などの各side.Asが同じ入り口構造を有しており、東メボンの入り口は一番上に木製の屋根で覆われました。そのラテライトの壁、砂岩の窓枠と列がまだ残っています。

第二の基礎:第二財団は62メートルによって65メートルを測定します。
ロングホール:周囲祈る巡礼者のためにそこにいる神社。今日、彼らは唯一のいくつかの砂岩の柱とラテライトの壁のまま
レンガ神社:レンガ造り8小さな神社がそこにいます。これらの神社の砂岩のまぐさは良い形です。これらの神社は、宇宙の8保護者の家を象徴しました。
アグニ神社:アンジ神社がこのレベルに屋根なしもあります。

中央複雑な:砂岩で建て30メートルによって30メートルの中央基礎措置。
五塔:五点形のスタイルで設計された5レンガ造りの塔がそこにいます。中央塔はまだその砂岩のまぐさで絶妙な彫刻があります。周辺だけでなく、基礎の石碑に見られるいくつかの碑文 - 952日付彼らは中央塔は、シヴァ神に捧げられたことを私たちに教えてください。もともと、その中にシヴァとウマの銅像がありました。フロント北部塔はビシュヌ神に捧げられました。南塔は王の母親に捧げられた後列で北の塔をBrahma.theに捧げました。そして、後列でサザンタワーは、王の父に捧げられました。この寺の各タワーは、もともとリンガとヨニ彫刻を持っていました。 8形で神の八リンガはまた、周囲の裁判所の8小さな塔に入れました。 Mebonは神格化両親のメモリに奉献された寺院のグループに属しています。
碑文によると、壁はもともと塔の上に漆喰を接着するための煉瓦積みでピットインハンマーマークとライムベースの漆喰塗料(プレループ寺院で明らかなように)、唯一残っている証拠で外部から覆われていました。ほとんどのまぐさは、この記念碑の場所に残り、優れた職人技です。東の中央塔で、インドラ瞑想の数字の小さいフリーズの下で、マカラによってdisgorged数字の便で3頭の象に。西へ、韋駄蓮の花を保持している図形のラインと彼の孔雀の戦争の神。そして南に、神聖な雄牛Nandinにシヴァ。

East Mebon Temple



Date:                                    Built in mid tenth century (952)
Religion:                              Hinduism
King:                                     Rajendravarman II (944-968)
Posthumous name:         Sivaloka

King Rajendrevarman II dedicated this temple to his parents and Hindu gods.  East Mebon has all the characteristics of a 'mountain temple' symbolizing Mount Meru. East Mebon ia an island temple built in the middle of a man-made lake,Yasotataka which is7km by 2km, supplied by waters from the Siem Reap river and monsoon rain. Today this Lake is waterless. The main entry pavilion of the Royal Palace and the Victory Gate of Angkor Thom weresubsequently aligned along this axis.
Lake: This vast reservoir served to regulate the flow of the river and to irrigate the surrounding plain, is today given over to rice fields. To judge by the laterite steps that surround the small island of the Mebon, the original depth of water contained was approximately three metres and its volume must have been some 40 million cubic metres.
Foundation:
the foundation of this temple measures 126m by 120m with a boat-landing platform on each side.There’re two lion statues guarding in the front. They’re in an action of seating. These lion statues were designed with the typical Khmer style of the9th century and the 10th century.

First enclosing wall: the first enclosing wall measures 108m by 104m, built of Laterite.Originally, the top of this wall had sandstone sculptures in a form of candle.That’s why there’re lots holes on it. Today just a few of those sculptures remain.
Drainage: There’s one stone drainage in each side of side this foundation. the end of these drainage, there’s a spout designed as lion head.they were used to take away rain water from the central part of temple.
Elephant: each corner of this level has an elephantstatue. These outstanding elephant statues were carved with a huge single piece of sandstone. Some of them are still very good shape.

Entrance: East Mebon temple has an entrance structure each side.As the same as other temples constructed from the 9th to 10th century, East Mebon’s entrance were covered by wooden roof on top. Its laterite wall, sandstone window frames and columns still remain.

Second foundation: the second foundation measures 65m by 62m.
Long hall: there’re shrines for pilgrims to pray surrounding. Today they only remain some sandstone pillars and laterite walls
Brick shrine: there’re eight small shrines built of brick. The sandstone lintels of these shrines are in good shape. These shrines symbolized the homes of eight guardians of the universe.
Agni shrine: There’s also an Angi shrine without roof in this level.

Central complex:the central foundation measures of 30m by 30m built of sandstone.
Five towers: there’re five brick towers designed with a quincunx style. The central tower still has exquisite carvings in its sandstone lintels. Several inscriptions found in the vicinity as well as the foundation stele - dated 952. They tell us that the central tower was dedicated to Shiva. Originally, there was a statue of Shiva and Uma in it. The northern tower in the front was dedicated to Vishnu. The southern tower was dedicated to Brahma.the northern tower at the back row was dedicated to king’s mother. And the southern tower at the back row was dedicated to the king’s father. Each tower of this temple originally had Linga and Yoni sculptures. Eight linga of the god in eight forms were also placed in the eight small towers of the surrounding court. Mebon belongs to a group of temples consecrated to the memory of deified parents.

According to an inscription, the walls were originally covered externally with a lime-based plaster coating (as evident at Pre Rup temple) with the pitted hammer marks in the brickwork to adhere the stucco onto the towers, the only remaining evidence. Most lintels remain in place on this monument and are of excellent craftsmanship. On the central tower to the east, Indra on a three-headed elephant with flights of figures disgorged by makara, under a small frieze of figures in meditation; to the west, Skanda the god of war on his peacock with a line of figures holding lotus flowers; and to the south, Shiva on the sacred bull Nandin.


No comments

Powered by Blogger.