カンボジア国立博物館 - National Museum of Cambodia
カンボジア国立博物館
プノンペンのカンボジアの国立博物館は、文化史のカンボジア最大の博物館であり、同国有数の歴史と考古学博物館です。
博物館に彫刻、陶器、ブロンズ、および民族学オブジェクトを含むクメール美術の世界最大のコレクションの一つ。博物館のコレクションは時に、その高さにタイから、現代のカンボジア全体で、ベトナム南部に伸ばしクメール帝国、後に、前の先史時代からの期間に14,000以上のアイテムが含まれています。クメール寺院建築に触発された博物館の建物は、1917年と1924年の間に建設された、博物館は正式に1920年に発足し、1968年に改装されました。
歴史
ジョージGroslier(1887-1945)は、歴史家、キュレーターと著者は、伝統的なカンボジアの芸術品や工芸品への関心の復活の多くの背後にある原動力であり、それは今日の伝統的なクメール」アーキテクチャであるこの建物を設計した人、彼でした。これは、おそらくより良い博物館サイズの要件を満たすために植民地時代の目を通して古代の浅浮き彫りに見られると再解釈カンボジアの寺院のプロトタイプから拡大建物として記載されています。
新しい博物館のための礎石の一部2年半後に8月15日1917年に敷設された、完成した博物館はHM王Sisowathの存在、フランソワ=マリウスBAUDOINで1920年4月13日にクメール正月中に発足しました、住民高等、およびM. Groslier、カンボジアの芸術のディレクター、および博物館のコンサ。
建物のオリジナルデザインが多少あっても、より印象的な建物を作った東のファサードの両端に羽を追加しました拡張子を持つ1924年に変更されました。国立博物館と芸術の管理の制御は1953年に1951年8月9日にカンボジアへのフランスと、次の独立によって割譲した後、美術館ナショナル・デ・プノンペンには、二国間のアコードの対象となりました。 1966年にチア持ち運びにくいセンは、王立芸術大学で考古学の新たに作成された部門の博物館、ディーンの最初カンボジアのディレクターでした。 1920年にエコール・デ・ザールCambodgiensとしての基礎を形成する。この大学は密接カンボジアの文化的伝統を維持するために働いていた生徒たち、職人や教師とリンクした、まだ博物館の背面に見つけることができます。
1975年から1979年のクメール・ルージュ政権の間に文化的な分野を含むカンボジアの生活のあらゆる側面を荒廃させました。博物館は、プノンペンの残りの部分と一緒に、排気し、放棄されました。博物館は、1975年から1979年の間に閉じられ、荒廃で発見された、その屋根が腐ったと混乱でコウモリの広大な植民地、草に覆われた庭園、コレクションに家で、多くのオブジェクトが破損したり盗まれました。博物館は、すぐに博物館の従業員の多くはクメール・ルージュ政権の間に命を失っていた、しかし4月13日、1979年に片付けや公衆に再オープンしました。
コレクション
一緒に考古学の隣接王立美術大学とその部門で、カンボジア国立博物館の知識を高め、カンボジアの文化的伝統を維持し、カンボジアの人々に誇りとアイデンティティの源を提供するために動作します。博物館はまた、宗教的な機能を提供しています。礼拝の場として重要な仏教やヒンズー教の彫刻アドレスコミュニティの宗教的ニーズのコレクション。ユネスコ個人や地元企業の数によってサポートされている常設展示、ポストアンコール仏は、博物館の宗教的な機能を拡張するために2000年にオープンしました。
博物館のカンボジア省の後援の下では、博物館には、独自のコレクション、サービス、施設を管理するだけでなく、サポートしており、カンボジア内の他のすべての国営博物館を監督するだけでなく。その活動は、さらに個人、外国政府、および多数の慈善団体によってサポートされています。博物館の活動は、プレゼンテーション、保全、保管、解釈、およびカンボジアの文化的な材料の取得だけでなく、カンボジア文化財の送還を含みます。略奪とカンボジア文化材料の不法輸出は継続的な関心事です。
カンボジアの外では、博物館は主要な国際展示会のためにそのコレクションからオブジェクトを貸すことにより、カンボジアの芸術や文化への理解を促進します。この方法は、不安のカンボジアの最近の数十年前の場所にあった1990年代にreinstitutedた、1992年以降の展示会で、オーストラリアのナショナル・ギャラリーで開催された展覧会で始まる米国、日本、韓国、ドイツ、フランスで開催されています。
National Museum of Cambodia
The National
Museum of Cambodia in Phnom Penh is Cambodia's largest museum of cultural
history and is the country's leading historical and archaeological museum.
The museum
houses one of the world's largest collections of Khmer art, including
sculptural, ceramics, bronzes, and ethnographic objects. The museum’s
collection includes over 14,000 items, from prehistoric times to periods
before, during, and after the Khmer Empire, which at its height stretched from
Thailand, across present-day Cambodia, to southern Vietnam. The Museum
buildings, inspired by Khmer temple architecture, were constructed between 1917
and 1924, the museum was officially inaugurated in 1920, and renovated in 1968.
History
George
Groslier (1887–1945), historian, curator and author was the motivating force behind
much of the revival of interest in traditional Cambodian arts and crafts, and
it was he who designed this building that is today ‘traditional Khmer’
architecture. It is perhaps better described as a building enlarged from
Cambodian temple prototypes seen on ancient bas-reliefs and reinterpreted
through colonial eyes to meet the museum-size requirements.
The
foundation stone for the new museum was laid on 15 August 1917. Some
two-and-a-half years later, the completed museum was inaugurated during Khmer
New Year on 13 April 1920 in the presence of H.M King Sisowath, François-Marius
Baudoin, Résident-supérieur, and M. Groslier, director of Cambodian Arts , and
Conservator of the museum.
The original
design of the building was slightly altered in 1924 with extensions that added
wings at either end of the eastern façade that made the building even more
imposing. Control of the National Museum and Arts Administration was ceded by
the French to the Cambodians on 9 August, 1951 and following Independence in 1953,
the then Musée National de Phnom Penh was the subject of bilateral accords. In
1966 Chea Thay Seng was the first Cambodian Director of the Museum and Dean of
the newly created Department of Archaeology at the Royal University of Fine
Arts. This university that form its foundation as the Ecole des Arts
Cambodgiens in 1920 was intimately linked with students, artisans and teachers
who worked to preserve Cambodian cultural traditions, can still be found to the
rear of the museum.
During Khmer
Rouge regime of 1975-79 devastated all aspects of Cambodian life including the
cultural realm. The Museum, along with the rest of Phnom Penh, was evacuated
and abandoned. The Museum, closed between 1975 and 1979, and was found in
disrepair, its roof rotten and home to a vast colony of bats, the garden
overgrown, and the collection in disarray, many objects damaged or stolen. The
Museum was quickly tidied up and reopened to the public on April 13, 1979.
However, many of the Museum's employees had lost their lives during the Khmer
Rouge regime.
Collection
Together
with the adjacent Royal University of Fine Arts and its Department of
Archaeology, the National Museum of Cambodia works to enhance knowledge of and
preserve Cambodian cultural traditions and to provide a source of pride and
identity to the Cambodian people. The Museum also serves a religious function;
its collection of important Buddhist and Hindu sculpture addresses community
religious needs as a place of worship. A permanent exhibition, Post-Angkorian
Buddha, supported by UNESCO and a number of individuals and local businesses,
opened in 2000 to extend the religious function of the Museum.
Under the
auspices of the Cambodian Department of Museums, the Museum not only manages
its own collection, staff, and premises but also supports and oversees all
other state-run museums in Cambodia. Its activities are further supported by
private individuals, foreign governments, and numerous philanthropic
organizations. The activities of the Museum include the presentation,
conservation, safekeeping, interpretation, and acquisition of Cambodian
cultural material, as well as the repatriation of Cambodian cultural property.
Looting and illicit export of Cambodian cultural material is a continuing
concern.
Outside of
Cambodia, the Museum promotes the understanding of Cambodian arts and culture
by lending objects from its collection for major international exhibitions.
This practice was in place before Cambodia’s recent decades of unrest and was
reinstituted in the 1990s, starting with an exhibition held at the National
Gallery of Australia in 1992. Subsequent exhibitions have been held in France,
the USA, Japan, South Korea, and Germany.
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